November hónap végével bezárólag összesítette a releváns adatokat a Superdata elemző cég, amiből kiderült az is, melyek lettek azok a PC-s játékok, amik a legtöbb bevételt hozták. Ugyan ezen a listán nincsenek free-to-play játékok, látszólag mégis sokat költöttünk ezekben is mikrotranzakciókra.
Így valószínűleg az Overwatch-rajongók sem csak sütit küldtek a stúdiónak, hanem bőven fizettek a játékbeli loot-dobozokért is, ugyanis a megjelenése óta eltelt fél évben csak PC-n 585,6 millió dollárt hozott a lövölde. Ez egyébként önmagában több mint tíz százaléka az 5,4 milliárd dollárnak, amit a Superdata szerint PC-s játékokra költöttünk idén. De a dobogós Counter-Strike: Global Offensive skinjei és a részben ingyenesség vált Guild Wars 2 gazdasága is nagyban építenek a mikrotranzakciókra, így ezt a listát közel sem csak a konkrét játékeladások befolyásolták. A top 5-be egyébként még a Minecraft és a Fallout 4 fért be, szintén nem akármilyen teljesítménnyel.
A legtöbb bevételt hozó PC-s játékok 2016-ban:
Overwatch - $585.6M
Counter-Strike: Global Offensive - $257.2M
Guild Wars 2 - $91.0M
Minecraft - $88.7M
Fallout 4 - $74.9M