Ha valaha töltöttél fel Nintendo témájú videót az internetre, akkor pontosan tudod, hogy a piros csapat nem a legbarátságosabb cég a Föld bolygón. A japán játékóriás kegyetlenül rászáll bárkire, aki emulátorokkal vagy kiszivárgott játékkliensekkel foglalkozik, és ezt most Jesse Keighin is meg fogja tanulni a saját bőrén. Az "EveryGameGuru" néven működő tartalomgyártó bizony elkövetett mindent azért, hogy a Nintendo a nyakába akasszon egy 7,5 millió dolláros pert.
A 404 Media jelentése szerint Keighin ignorálta a tipikus "C&D" ("cease and desist" azaz jogi felhívás arra, hogy hagyja abba az adott tevékenységet) üzeneteket és a tartalmainak eltakarítását követelő leveleket. Mindezek mellett folyamatosan költözködött a YouTube-ról az X-re, onnan Twitch-re, majd tovább a Discordra és így folytatta ezt viszonylag sokáig, igyekezvén elkerülni a Nintendót. Nyilván minden érintett csatornáját lezárták, mert bár Keighin lelkesen keménykedik, az érintett platformoknak eszük ágában sincs a Nintendo és prédája közé állni.
A hivatalos felszólítások figyelmen kívül hagyása mellett Keighin nyilvánosan gúnyolódott a Nintendóval, és részben azzal a szándékkal regisztrált újabb és újabb fiókokat mindenhová, hogy heccelje a piros csapatot. Az iratok szerint Keighin konkrétan felvágott azzal, hogy "több ezer eldobható fiókja" van, és hogy "ezt egész nap tudja csinálni".
A streamelés mellett lelkesen promotálta a Ryujinx és Yuzu Switch emulátorokat (ezeket szedette le a Nintendo a Githubról az elmúlt hónapokban), melyeket nemcsak reklámozott, de kihasználásukkal egyébként játékok kalózverzióit is nyilvánosan streamelte, jóval az adott címek megjelenése előtt. A Nintendo többek között a marketing stratégiájuk rombolásával is vádolja Keighint.
Nem a véletlen műve, ha most először hallotok EveryGameGururól. Egy relatíve kis elérésű tartalomgyártóról van szó, de a Nintendo szerint két év alatt több mint 50 incidensért felelt. Minden egyes törvényszegésért 150 000 dollárt követel a Nintendo, tehát a végső számla akár 7,5 millió dollárra is rúghat.
Ha valakit érdekel, hogy a YouTube-on és a Twitchen aktív tartalomgyártók miért kerülik általában a konfrontációt a Nintendóval, akkor íme a szemléletes példa.