Az Operaház Fantomja fényes karriert futott be: Gaston Leroux nagy sikerű 1910-es regénye 1986-ban kapott musical feldolgozást, amit azóta folyamatosan játszanak a Broadwayn, 2004-ben pedig dupla Oscar-jelölt hollywoody blockbuster is készült belőle Gerard Butler és Emmy Rossum főszereplésével.
Aki esetleg mégsem ismerné, a regény sztorija röviden egy eltorzult arcú művészzseni, az önmagát Eriknek nevező fantom körül bonyolódik, aki az Operaház alatt él, rendszeresen frászt hozva az alkalmazottakra. Egy napon ráköszönt a szerelem a csoda szép Christine Daaé személyben, ám az eljegyzett lány iránt táplált érzései végül tragikus végbe hajszolják.
Ennyiből is nyilvánvaló, hogy a történet kiváló alap egy darkosabb feldolgozáshoz, s a jelek szerint ezt most a filmesek is felismerték.
A Deadline ugyanis nemrég arról számolt be, hogy már zajlanak a munkálatok egy musical forgatókönyvén, ami kortárs környezetben játszódó pszichotrillerként tálalná a fantom drámáját. A lap szerint több Grammy-jelölt művészt is sikerült szerződtetni a munkára, a forgatókönyv megírását pedig a Bohém rapszódiát jegyző Anthony McCarten vállalta.
A jelentés alapján a film simán csak Phantom címen fut majd, és a modern London zenei világába kalauzolja a nézőket. A produkció hangulata az 1990-es Tortúra, illetve a Natalie Portman főszereplésével készült 2010-es Fekete hattyú hangulatát fogja felidézni, ami csak még érdekesebbé teszi a koncepciót. A történet célja nem a fantom és Christine kapcsolatának romantizálása, hanem feszült és borzongató mivoltának hangsúlyozása lesz.
A musicalben felcsendülő zenékért a közismert zenei producerek, Scooter Braun és James Shin felelnek, akik "vezető dalszövegírókkal és producerekkel" dolgoznak az anyagon. Az éneklős filmektől idegenkedő nézők számára jó hír, hogy a szereplők elvileg nem fognak random módon dalra fakadni, ehelyett a megszólaló betétek szervesen következnek majd a cselekményből.