Hirdetés

Játékötletek, amik megérdemelnének még egy esélyt

|

Jó ötletek, kevésbé jó megvalósítás, vagy épp elmaradt pénzügyi siker - ezeknek a játékoknak szerintünk járna még egy lehetőség.

Hirdetés

Sok tényezőn múlik, hogy egy jó ötletből végül sikeres játék lesz-e - kell egy hozzáértő szakemberekből álló csapat, megfelelő vezetés, elfogadható méretű büdzsé, és persze az sem árt, ha a marketinggépezet dolgozik, a játékosokhoz eljutnak a vásárlásra bátorításhoz szükséges infók, megtudják, mire számíthatnak hangulat, történet, játékmenet tekintetében.

Ha minden klappol, az eredménnyel általában mindegyik fél elégedett, de ha csak egy valami is félrecsúszik, csalódás lesz a vége. Hiába adott például egy érdekes világ, ha a játékmenet önismétlővé válik, vagy hiába van valami nagyon jól összerakva, ha a potenciális vásárlók egyszerűen nem szereznek róla tudomást. Láttunk példát a múltban mindkettőre, de úgy gondoljuk, voltak olyan koncepciók, amiket érdemes lenne újra előrángatni, és egy kompetensebb csapattal, jobb hátszéllel megtámogatni. Ezekből szedtünk össze most tízet.

Hirdetés

Jade Empire

A BioWare neve bizonyára sokak számára ismerős, de jó eséllyel nem a Jade Empire miatt. Az azt megelőzően főleg a Dungeons & Dragons világából építkező szerepjátékokat készítő csapat két alapítója, Ray Muzyka és Greg Zeschuk 2001-ben határozták el, hogy csinálnak valami teljesen eredetit egy korábban kitalált koncepciójukat felhasználva. A végeredmény egy, a kínai mondavilágból építkező, a harcművészeteket középpontba helyező RPG lett, melyben egy szerzetes szerepében küzdhettünk meg Sun Hai császár erőivel.

2005-ben jelent meg, két évvel a Star Wars: Knights of the Old Republic után, és kiváló értékeléseket kapott - mégsem lett sikeres. Ugyan a start ahhoz képest, hogy nem a csúcsszezonnak számító őszi hónapokban, hanem áprilisban jelent meg, nem sikerült rosszul, de az iránta tanúsított érdeklődés hamar elkezdett zuhanni. Ebben közrejátszott, hogy első körben kizárólag az eredeti Xboxra volt kapható, mi több, fél évvel azelőtt debütált, hogy az Xbox 360 piacra került - nyitócímként valószínűleg több esélye lett volna. Mi azért szívesen látnánk egy kidolgozottabb, tartalmasabb folytatást.

Mirror's Edge

A DICE elsősorban a Battlefield sorozat miatt ismert, a 2000-es évek eleje óta főleg ezt bővíti, gondozgatja. 2008-ban viszont valami egészen mással állt elő a csapat: egy lineáris, történetfókuszú ügyességi játékkal, aminek központi eleme a parkourozás volt. Teremtettek egy futurisztikus, steril, de stílusos világot, ahol Faith Connors szerepében szaladgálhattunk összevissza, és látványos harcokban vehettünk részt. A hangulat és a játékmenet a helyén volt, de nem stimmelt minden - nem adott kellő szabadságot, néhol meg túl nagy precizitást követelt, ami megtörte a flow-t. Emellett pedig a sztori sem lett kiemelkedő.

Bár nem aratott átütő sikert, rajongók egy szűkebb rétege a szívébe zárta, így az Electronic Arts adott még egy esélyt a franchise-nak, 2016-ban megjelent a Catalyst alcímű reboot. A világgal és a játékmenet futkározós részével megint nem volt különösebb gond, de a sztori talán még gyengébb is lett, mint elődjénél, és a harc is hagyott kívánnivalót. Hisszük, hogy egy kompetens csapat kezében ebből még valami jó születhet, de sajnos attól tartunk, hogy az EA már elengedte az egészet.

The Saboteur

A The Saboteur is egy EA-projekt, az első Battlefrontokért, illetve a Destroy All Humans! és a Mercenaries sorozatokért felelős Pandemic Studios készítette 2009-ben. A nyílt világú akciójátékot azon túl, hogy 1940-ben játszódott Párizsban, az tette különlegessé, hogy mindaddig fekete-fehér volt egy-egy terület, amíg ott a nácik voltak túlerőben, de ha sikerrel meggyengítettük őket, a reménnyel együtt a színek is visszatértek.

A játékmeneten és a minőségen lehetett volna csiszolni, illetve a történet sem klappolt, de a hangulat miatt mindenképp megérdemelne egy újabb nekifutást. Eleve nem sok nyílt világú játék játszódik a második világháború idején, pláne nem Párizsban, úgyhogy lehetne még ezen a területen kísérletezgetni. A fejlesztőcsapatot egyébként nem sokkal a The Saboteur megjelenése után bezárta az EA, emiatt pedig pláne kétségeink vannak afelől, hogy leporolja-e a franchise-t a kiadó.

Aliens: Colonial Marines

A Gearbox nem arról híres, hogy lelkiismeretesen dolgozik, és hogy a rá bízott franchise-okkal a legnagyobb körültekintéssel bánik - gondoljunk csak a Duke Nukem Foreverre, amiből annak ellenére nem lett egy értékelhető játék, hogy az Aliens: Colonial Marines háttérbe szorult miatta. Az Alien-adaptáción hat éven át dolgozott a csapat, de jobban érdekelte őket egyrészt a DNF, másrészt a Borderlands 2 - igaz, legalább az utóbbi jól sikerült.

Ha nem kezelték volna mostohagyermekként, valószínűleg egy izgalmas, alienes kooperatív játékot kapunk, de ehelyett egy technikai problémáktól hemzsegő, ronda, buta mesterséges intelligenciával rendelkező ellenfelekkel teli katyvasz lett az egész, aminek gyakorlatilag egyetlen elemét sem sikerült eltalálni, talán a multiban lelhettünk némi örömöt. Még perek is indultak miatta.

Most készül az Aliens: Fireteam, mely talán olyasmi élményt adhat, amire a Colonial Marinestól vágytunk, de még vannak kétségeink. Igyekszünk pozitívan hozzáállni.

Dragon's Dogma

A Capcom nagyon szeretne hinni abban, hogy a Dragon's Dogma franchise sikeres lehet, mi pedig szívesen támogatjuk próbálkozásait. Az első változat 2012-ben jelent meg PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, majd 2013-ban egy felújított kiadás, a Dark Arisen követte, ami az évek során szép sorban PC-re és újabb konzolokra is megjelent, legutóbb 2019-ben Nintendo Switchre.

Bár a történet nem hagyott senkiben maradandó nyomot, a játékmenet annál jobb volt: már pusztán az is lenyűgözött minket, hogy megmászhattunk szörnyeket, illetve remek volt a Pawn rendszer, mellyel utasításokat adhattunk a minket kísérő, gép által irányított társainknak, akik egyébként hasznos információkkal szolgáltak számunkra.

A kritikusok jól fogadták, és az eladások sem alakultak kimondottan rosszul, de tény, hogy ebből az egészből többet is ki lehetett volna hozni. Nem lenne baj, ha a Capcom a sok port (és egy netflixes anime) után egy folytatást is készítene.

A folytatásért lapozz tovább!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)