Ryse: Son of Rome
A Crytek arról ismert, hogy látványos játékokat készít, de valami mégsem az igazi velük kapcsolatban - vagy a sztori, vagy a játékmenet nem klappol általában. Az Xbox One egyik első játékaként megjelent Ryse: Son of Rome hangulata és látványa kiemelkedő volt, de a játék maga erősen korlátozott és kidolgozatlan.
Gyakorlatilag egy csőben haladtunk, és bár 6 óra alatt a kaland végére lehetett érni, még így is iszonyú önismétlővé vált. Abban, hogy a végeredmény nem lett a legjobb, közrejátszhatott, hogy eredetileg belső nézetes, Xbox 360-as, kinectes játéknak szánták, aztán ezt formálták át teljesen, áthelyezve a projektet a Crytek Budapesttől a frankfurti irodába.
A Ryse jogai most a Cryteknél vannak, ők döntik el, mit kezdenek vele. Ha kapnánk egy hasonló játékot kitűnő látvánnyal, jobb sztorival és változatosabb játékmenettel, szívesen fogadnánk - kérdés, hogy képes-e ezt a Crytek megalkotni. Ebben sajnos a múltat ismerve nem vagyunk biztosak.
The Order: 1886
Amennyire kiváló volt a The Order: 1886 alapötlete, megvalósítása és hangulata, annyira szomorúan vettük tudomásul rövidségét, sztorijának és játékmenetének hiányosságait. Kevés játék kapcsán voltak olyan vegyesek az érzéseink, mint ennél, mert bár teljesen beszippantott minket, mégis átjárt bennünket némi kényelmetlenség, folyamatosan azt éreztük, hogy ezt lehetett volna jobban csinálni.
Nagyon szívesen kalandoztunk volna még a világában, és mivel a sztori cliffhangerrel végződött, valószínűleg tervben volt egy folytatás, de a fejlesztő Ready at Dawn már az Oculus Studios részeként működik, a Sonynak meg vannak erősebb franchise-ai, amiket jobban megéri támogatni. Azért nem adjuk fel a reményt, hogy egy napon újra a kerekasztal lovagjaiként tisztogassunk egy steampunk Londonban.
Battlefield Hardline
A Battlefield sorozat közel húszéves történelme során olykor-olykor előfordult, hogy a fejlesztők elszakadtak az alapoktól: a Bad Company alsorozatban például nagyobb hangsúlyt kapott a történet, a Battlefield Heroes egy rajzfilmes, ingyenesen játszható TPS volt, és 2015-ben jelent meg a Hardline, amiben nem katonák, hanem rendőrök és bűnözők estek egymásnak. A koncepció maga érdekes és üdítő volt, de a megvalósítás nem lett kifogástalan.
Az egy dolog, hogy a sztorit, ahogy a Battlefield játékok többségében, úgy most sem sikerült érdekessé tenni, de több gondot okoztak a technológiai hiányosságok, a kiegyensúlyozatlan játékmenet, továbbá az, hogy nem voltak elég nagyok a pályák, elég gyorsak a járművek, vagy egyáltalán kellően átgondolt az egész. Ha nem az ezen a területen tapasztalatlan Visceralra bízzák a fejlesztést (amit egyébként be is zártak nem sokkal később), talán minden másképp alakult volna.
Ettől függetlenül bármikor szívesen játszanánk egy olyan, nagyszabású multis játékkal, amiben a rendőröké és a bűnözőké a főszerep, és mindkét felet irányíthatjuk.
State of Decay
2013-ban megjelent a State of Decay, amiben végre nem csak mészárolni kellett a zombikat. Kénytelenek voltunk gondoskodni a túlélőkről, testi és lelki épségükről, ha pedig valaki valamilyen úton-módon életét vesztette, örökre elbúcsúzhattunk tőle. Nagyon szerettük a gyűjtögetést, felfedezést, kalandozást, és hogy soha nem lehettünk biztosak abban, hogy a következő begyűjtő körút lesz-e az utolsó.
Az első részből iszonyúan hiányzott a kooperatív játék lehetősége, amit a második rész megadott nekünk. Számos egyéb elemet is továbbfejlesztettek, de többet reméltünk: sajnos nem volt meg benne a kellő mélység és változatosság, hogy hosszútávon ne váljon unalmassá, illetve a technikai oldalon is akadtak hiányosságok.
Tavaly nyár óta tudjuk, hogy készül a harmadik rész. Azt reméljük, az Undead Labs jobban megerőlteti magát, mindenből egy kicsit többet ad, mert a koncepciót nagyon szeretjük, már csak a megvalósítás terén kellene előrelépni.
Overkill's The Walking Dead
Mikor ezer és egy zombis játék készült már, egészen elképesztő, hogy a fejlesztők pont az egyik legnépszerűbb zombis franchise-zal, a The Walking Deaddel küszködnek. Igaz, hogy a Telltale készített egy kiváló kalandjátéksorozatot, de a 2013-as Survival Instinct például botrányosan rossz lett, és nem leltünk sok örömünket az Overkill próbálkozásában sem.
A Payday játékok fejlesztőinek egy élvezetes, kooperatív shootert kellett volna összerakniuk, és még a licenc sem kötötte őket szorosan, de így is nehezen birkóztak meg a feladattal. Persze a Payday széria eleve nem képvisel magas minőséget, mégis többet vártunk annál, amit kaptunk.
Hiába a név, annyira nem érdekelt senkit, hogy a megjelenés után pár hónappal a kiadó bejelentette, nem fejleszti tovább, törli a félkész konzolos változatokat, és mivel a Starbreeze Studios és a jogokat birtokló Skybound szerződést bontott, a PC-s kiadást levették a Steamről. Emiatt egyébként a Starbreeze komoly anyagi válságba került, de hát tetszett volna jó játékot készíteni, ugye. Mindenesetre egy a The Walking Dead világába helyezett, sztoriközpontú, nem csak a darálásról, hanem az emberi kapcsolatokról és érzelmekről szóló játékkal szívesen játszanánk a jövőben.
Van olyan játék, ami szerintetek lehetett volna jobb is? Írjátok meg kommentben!