Assassin's Creed Unity
Kellett egy nagy pofon a Ubisoftnak, hogy visszavegyen a tempóból, és ne pörgesse túl az Assassin's Creed szériát - hiába váltogatták a helyszíneket és a főhősöket, a formula már egyre kevésbé volt élvezetes. Bár érdemi változás csak a 2015-ös Syndicate után történt, a 2014-ben megjelent Unity botránya is közrejátszott abban, hogy eljött a régóta várt változás, és a sorozat egy kvázi rebootot követően most újra tündököl.
A Unity ugyanis vállalhatatlan állapotban jelent meg. Örökre a retinánkba égtek a két szemből és egy fogsorból álló arcok, és ez csak egy probléma volt a sok közül a nehézkes irányítás, az alacsony framerate, és a buta MI mellett.
A problémákért a Ubisoft elnézést kért, kompenzációként ingyen kínálta az első DLC-t, a Season Pass vásárlóinak pedig még egy játékot adott ajándékba - ez önmagában szép gesztus, de persze a játékosok inkább javításokat reméltek. Természetesen ezek is érkeztek szép sorban, és az újabb, erősebb konzolok megjelenése is javított a helyzeten, így ma már bátrabban tudjuk ajánlani az egyébként történetét és hangulatát tekintve remek kalandot, már csak a gyönyörű Párizs miatt is.
Diablo III
A Diablo III-at talán nem is kell annyira ajánlgatnunk, 2012 óta valószínűleg csak az nem próbálta ki, aki nem akarta. A negyedik rész közelgő megjelenése miatt viszont mégis ajánlott lehet elővenni és elmélyülni az akció-RPG tartalmas világában.
Mint a Blizzard minden alkotását, természetesen ezt is óriási érdeklődés övezte, ezért milliók vették csalódottan tudomásul, hogy nem csak hogy kötelező netre kapcsolódni a játékhoz, de a szerverek nem is bírják a terhelést, úgyhogy sokan a 37-es hiba üzenetével barátkozva töltötték a megjelenés napját. Az offline mód hiánya már csak azért is fájó volt, mert ezt eleinte látszólag semmi nem indokolta.
A hibák viszonylag hamar elhárultak, aztán már csak a lootrendszerrel, a nehézségi görbével, és aukciós házzal kellett kezdeni valamit. A Blizzard persze olyan csapat, ami hallgat a játékosaira, így idővel mindent sikerült elsimítani, jöhettek az újabb tartalmak, frissítések, és a két kiegészítő.
A Diablo III egyébként nem csak PC-n, de konzolon is élvezetes, sőt, a helyi kooperatív mód (amit csak kanapé co-opnak gúnyol a köznyelv) különösen jó móka. Korlátozottan ingyen is játszható, ha máshogy nem, úgy adjatok neki egy esélyt, nem fogjátok megbánni.
The Elder Scrolls Online
A Bethesda nem a Fallout 76-tal nyúlt először mellé, amikor egy franchise-ából MMO-t akart készíteni, de szinte már nem is emlékszünk arra, milyen volt a The Elder Scrolls Online startja. Pedig igen emlékezetesre sikerült, már csak azért is, mert 2014-ben tényleg igen kevesen gondolták jó ötletnek, hogy a World of Warcraft példáját követve előfizetésessé tegyék játékukat.
Hét éven át dolgozott a ZeniMax Online Studios azon, hogy Tamriel világát új oldaláról ismertesse meg velünk, de a végeredménnyel nem lehettünk maradéktalanul elégedettek. A kritikusok nem tartották indokoltnak az előfizetéses modell használatát, és eleve nem találták túl jónak magát a játékot, például azért, mert erősen korlátozta a játékosok mozgásterét.
Egy év sem telt el, és jött a Tamriel Unlimited frissítés, ami opcionálissá tette az előfizetést, és elég volt az alapjáték árát kifizetni a korlátlan szórakozáshoz. Azok, akik mégis többet áldoznának rá, az ESO Plust választva extra kiegészítőkhöz és jutalmakhoz juthatnak. Kiegészítőkből pedig nincs hiány: háromhavonta jön valami új, ami bővíti a sztorit, a lehetőségeket, új területekre kalauzol minket. A Bethesda nem engedte el, és egy darabig még valószínűleg nem is fogja: ha rápróbálnátok egy új MMO-ra, ezt például őszintén tudjuk ajánlani.
Grand Theft Auto Online
A Grand Theft Auto V-ből eleve is annyi fogyott megjelenésekor, hogy nem győztünk beszámolni a beállított rekordokról, de azt, hogy máig levakarhatatlan a toplistákról, elsősorban a GTA Online-nak köszönheti. Korábban is láthattunk multis próbálkozásokat a Rockstar játékainál, viszont egyértelműen a sztorimód miatt voltak emlékezetesek, a többjátékos részek csak kiegészítették az élményt.
A GTA Online azonban megannyi lehetőséget, számos különböző módot kínál, hogy haverjainkkal együtt vagy akár pusztán más játékosok ellen, saját karakterünket irányítva rendetlenkedjünk San Andreasban. Az első néhány nap nyomorúságos volt, a játékosok többsége az első küldetésen sem tudott túljutni, és aki igen, szomorúan vehette tudomásul, hogy a tennivalók önismétlőek, hiányzik az értékes tartalom.
Ma, számtalan kisebb-nagyobb frissítéssel később a játék iszonyú tartalmas, rengeteg lehetőséget, emlékezetes missziót kínál, és megérdemelten népszerű. Persze előfordulhat, hogy valaki repülő motorról lövöldözve próbálja megkeseríteni az életünket, de úgy sem fogunk unatkozni, ha elengedjük a városban mászkálást.
Battlefield V
Erősen vitatható, hogy szükség volt-e a Battlefield V-re. A Battlefield 1-gyel az EA DICE a múltba repített minket, és bár az első világháborúban harcoltunk, mégis a 2000-es évek népszerű második világháborús FPS-einek hangulatát élhettük át, amire sokan voltak vevők. Az Electronic Arts úgy érezte, a sikert meg kell lovagolni, és 2018-ban, némileg sietve kiadta a következő részt, amit végül kénytelen volt pénzügyi bukásnak elkönyvelni - alapvetően nem rossz a 7,3 millió eladott példány, de úgy, hogy az előző epizódból 15 millió ment el, tényleg nem volt túl fényes a helyzet.
A negatív fogadtatásban szerepet játszott, hogy a bejelentő trailerben a korra nem jellemző elemek szerepeltek, és sokan úgy érezték, a női katonák szerepeltetése a történelem megmásítása. A fejlesztők azzal védekeztek, hogy nem volt céljuk a történelmi hűség, szórakoztatni akartak, fontosabb volt számukra, hogy a játékosok szabadon eldönthessék, milyen karakterrel tudnak azonosulni. Aztán végül mégis visszavettek a testreszabási lehetőségekből.
Ezzel együtt sajnos a játékmenet sem volt kifogástalan, és az ilyen-olyan változtatások láttán sem tapsolt a nép. A DICE frissítésekkel javított a helyzeten, és a tartalom mennyiségét is növelte. A játékosok nagy része átvándorolt, pláne miután a teljes változat is bekerült az EA Play kínálatába, úgyhogy bár a Battlefield 1-et jobbnak tartjuk, aki valamely világégésben szeretne küzdeni, és modern látványt akar, annak jelenleg a BFV-t tudjuk ajánlani.
Ti mit ajánlanátok még egy második menetre?