Vitán felül áll, hogy a Sony magabiztosan nyerte az előző konzolgeneráció versenyfutását a vásárlók kegyeiért, amiben kétségkívül óriási szerepük volt a kiemelten kezelt exkluzív játékoknak, még ha nem is azok volt a PlayStation 4 legjobban fogyó címei. Egy Grand Theft Autóval, Call of Duty-val vagy FIFA-val szemben még a God of Warnak vagy a Spider-Mannek sincs sok esélye.
Mindazonáltal ma már a PlayStation-exkluzív jelző már-már garancia a kimagasló minőségre, és ez olyan erős alapot jelent, amire bátran építkezhet a Sony ebben a generációban. Nem véletlenül produkálta a brand történetének legerősebb rajtját a PlayStation 5, mely a készlethiány ellenére is jobban fogy időarányosan, mint korábban bármelyik konzol.
Ennek dacára is valószínűtlen, hogy a PlayStation konzolok önmagukban elegendőek lennének Jim Ryan vágyálmának valóra váltásához. A Sony Interactive Entertainment elnöke és ügyvezetője terjedelmes interjút adott a Gamesindustry.biz-nek, amely során elhangzott, hogy egy olyan világot szeretne, amelyben játékosok százmilliói élvezhetik a játékaikat.
Mint elmondta, a jelenlegi üzleti modellben már az is óriási sikernek számít, ha egy játék elér 10-20 millió embert. Egyenesen frusztrálja, hogy miközben a PlayStation némelyik stúdiója világszinten is kiemelkedő alkotásokkal rukkol elő, azok potenciálisan csak 20-30 millió emberhez juthatnak el.
Bár Ryan nem részletezte, hogy mikét valósítaná meg célját, minden bizonnyal ez motiválta a Sonyt arra, hogy ez eddigieknél jóval több figyelmet szenteljen a PC-nek. Még nekik is szembe kellett nézniük azzal, hogy a növekvő fejlesztési költségek miatt lassan képtelen lesz egyetlen platform eltartani az AAA kategóriás játékokat.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Szükség van a PC-s táborra és szükség van a mobilos felhasználókra is, a felhő és egy ahhoz csatolt előfizetéses szolgáltatás révén pedig azokat is el lehet érni, akik nem rendelkeznek a játékok futtatására alkalmas hardverrel. Ne lepődjünk meg tehát, ha az elkövetkező években ráfekszik a Sony a PlayStation Now felfuttatására. A rivális Microsoft ugyanis az Xbox Cloud Gaming révén már potenciálisan egymilliárd embert ér el 26 országban.