Hirdetés

Az Xbox stratégiáját akarja lemásolni a PlayStation vezére?

|

Jim Ryan annyi játékost szeretne elérni, amennyit PlayStation konzolokkal lehetetlen.

Hirdetés

Vitán felül áll, hogy a Sony magabiztosan nyerte az előző konzolgeneráció versenyfutását a vásárlók kegyeiért, amiben kétségkívül óriási szerepük volt a kiemelten kezelt exkluzív játékoknak, még ha nem is azok volt a PlayStation 4 legjobban fogyó címei. Egy Grand Theft Autóval, Call of Duty-val vagy FIFA-val szemben még a God of Warnak vagy a Spider-Mannek sincs sok esélye.

Mindazonáltal ma már a PlayStation-exkluzív jelző már-már garancia a kimagasló minőségre, és ez olyan erős alapot jelent, amire bátran építkezhet a Sony ebben a generációban. Nem véletlenül produkálta a brand történetének legerősebb rajtját a PlayStation 5, mely a készlethiány ellenére is jobban fogy időarányosan, mint korábban bármelyik konzol.

Hirdetés

Ennek dacára is valószínűtlen, hogy a PlayStation konzolok önmagukban elegendőek lennének Jim Ryan vágyálmának valóra váltásához. A Sony Interactive Entertainment elnöke és ügyvezetője terjedelmes interjút adott a Gamesindustry.biz-nek, amely során elhangzott, hogy egy olyan világot szeretne, amelyben játékosok százmilliói élvezhetik a játékaikat.

Mint elmondta, a jelenlegi üzleti modellben már az is óriási sikernek számít, ha egy játék elér 10-20 millió embert. Egyenesen frusztrálja, hogy miközben a PlayStation némelyik stúdiója világszinten is kiemelkedő alkotásokkal rukkol elő, azok potenciálisan csak 20-30 millió emberhez juthatnak el.

Bár Ryan nem részletezte, hogy mikét valósítaná meg célját, minden bizonnyal ez motiválta a Sonyt arra, hogy ez eddigieknél jóval több figyelmet szenteljen a PC-nek. Még nekik is szembe kellett nézniük azzal, hogy a növekvő fejlesztési költségek miatt lassan képtelen lesz egyetlen platform eltartani az AAA kategóriás játékokat.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Szükség van a PC-s táborra és szükség van a mobilos felhasználókra is, a felhő és egy ahhoz csatolt előfizetéses szolgáltatás révén pedig azokat is el lehet érni, akik nem rendelkeznek a játékok futtatására alkalmas hardverrel. Ne lepődjünk meg tehát, ha az elkövetkező években ráfekszik a Sony a PlayStation Now felfuttatására. A rivális Microsoft ugyanis az Xbox Cloud Gaming révén már potenciálisan egymilliárd embert ér el 26 országban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)