Pénzügyi gondjai nincsenek a Cloud Imperium Games csapatának, az ügyvédeik azonban elkezdhetnek bíróságra járni, a Crytek ugyanis csúnyán beleállt a stúdióba. A grafikus motor mögött álló vállalat állítólag a szokásosnál jóval olcsóbban licencelte a CryEngine-t, hogy a saját logóik és védjegyeik kiemelt helyet kapjanak a játékban, de közben a Star Citizen motort váltott és immár az Amazon Lumberyardját használja.
A Crytek által benyújtott dokumentumokban arra panaszkodnak, hogy a megállapodásnak fontos pontja volt, hogy a Crytek technológiája feltűnjön a játékban és a különböző marketing anyagokban, amitől Chris Roberts és csapata még tavaly szeptemberben kezdett eltávolodni. Nem sokkal később teljesen le is vették a Crytek védjegyeit mindenhonnan, ezzel egyértelműen megszegve a szerződést. A dolgot csak bonyolítja, hogy az eredeti szerződés szerint a CIG csak ls kizárólag a CryEngine-t használhatná a játékban, a Lumberyard pedig nagyrészt erre a motorra épül.
Az sem könnyíti meg a helyzetet, hogy a Star Citizen egyjátékos modulja, a Squadron 42 a játéktól függetlenül is beszerezhető lesz, ezért a Crytek szerint külön játékként kezelendő, a szerződés szerint azonban a CIG csak egyetlen címhez kapta meg a licence-t, így a feldarabolással a stúdió szándékosan fittyet hány a szerzői jogra.
A Crytek szerint a károk messze túllépik a 75 ezer dollárt, és akkor még az egyéb költségeket nem is számoltuk. Ha ez így önmagában nem lenne elég, az üzletet a CIG oldaláról lebonyolító Ortwin Freyermuth korábban a Cryteket képviselte hasonló esetekben, így titkos információk birtokában volt a csapat licence-eivel kapcsolatban. Vele a Crytek oldaláról anno Carl Jones ült asztalhoz, aki aztán később otthagyta a Cryteket és átment a CIG-hez.
Az egész helyzet elképesztően kusza, úgyhogy kíváncsian várjuk, mit hoz ki belőle a bíróság.