Hirdetés

The Elder Scrolls V: Skyrim - Infók a játék motorjáról

|

A Gamebryo már a múlté, az Elder Scolls V: Skyrim mellkasában a házon belül fejlesztett Creation-Engine dobog.

Hirdetés

Orkánerejű szél kerekedett, amikor a Bethesda-féle RPG-k sokmilliós rajongótáborának ajkáról egyszerre szállt fel a megkönnyebbült mosoly a hír hallatán, egy évtized után véget ér a Gamebryo pályafutása, helyét saját fejlesztésű motor veszi át.



A többéves fejlesztés eredményeként megszületett alap, amire a jövőben a Bethesda játékai épülnek a Creation-Engine, valamint a hozzá tartozó Creation-Kit. Todd Howard szerint a váltás az az igény váltotta ki, hogy nagy látótávolság mellett magasabb részletességgel legyenek képesek megjeleníteni a látnivalót, mintha képeslapot bámulnánk a monitoron.
Mivel azonban az Elder Scrolls V: Skyrim közelről is szemkápráztató látványt kellett hogy nyújtson, a korábbinál sokkal jobb fény- és árnyékkezelési képességgel rendelkező motorra volt szükség. A játékvilág minden egyes négyzetmilliméterén dinamikus bevilágítást alkalmaztak, hiszen a játéktér túlnyomó része érintetlen természet, aminek nagyon jól kell kinéznie. A sűrű erdőket megjelenítő SpeedTree middleware-t is saját technológiával váltották ki, ami a dizájnereknek több szabadságot biztosít.
Komoly kihívást jelentett a hóesés is. Az első változatban a hótakaró egyenletesen borított minden felületet, holott a valóságban ez nem így lenne. Addig-addig kísérleteztek a programozók, míg végül el nem érték, hogy a hó másként reagáljon a különböző anyagú felületekre.



A motor részét képezi a Radiant M.I. továbbfejlesztett változata is, melynek feladata élethű viselkedési mintákkal ellátni az NPC-ket, akik most már rendesen munkába járnak (bányába, fát vágni, fűrészmalomba, stb.). Egy korai, nem publikus demóban megfigyelhető, amint egy városka néhány polgára kimegy az erdőre, verítékes munkával kidöntenek pár fát, azokat átcipelik a fűrészmalomba, a faanyagot pedig visszaviszik a városba.
A játékos tetteire is igyekeznek hiteles reakcióval válaszolni, ami függ attól is, milyen kapcsolatot alakítottunk ki velük. Egy idegen nem fogja jó szemmel nézni, ha közelében suhogtatjuk a kardunkat, míg egy baráti NPC-nek a szeme se rebben, legfeljebb megjegyzést fűz a mutatványunkhoz. Akinek kifosztjuk a lakását, az ránk támad, vagy felnyom a hatóságoknál, akinek viszont segítünk, az hajlandó lesz éjszakára szállást biztosítani nekünk.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)