Hirdetés

Super Mario Galaxy 2 - a teszt

|

Nagy megtiszteltetés nekem, hogy minden idők harmadik legjobb játékáról (Gamerankings szerint) én írhatok tesztet...

Hirdetés

Akár hiszitek, akár nem - Peachet ezútal is elrabolták. A gonosz és meglehetősen nagyra nőtt Bowser volt az!!!!

Űrhajóra fel!

A Super Mario Galaxy első részének talán egyetlen, „vitára" okot adó része az obszervatórium volt, amit felfedezni elég bonyolult volt, bejárni, onnan a csillagok közé elindulni - nos nem volt a legegyszerűbb feladat. Nagy szerencsénkre ez az a játékelem, amit kidobtak a játékból - most egy Mario-fej kinézetű űrhajót kapunk, amellyel a galaxist tudjuk bejárni hasonló módszerrel, mint ahogy ez a Super Mario Brothers 3-ban, a Worldben vagy a későbbi 2D-s scrollotzós Mariókban volt. Sokkal átláthatóbb, kellemesebb, „tisztább" módszer, mint az obszervatórium volt, köszönjük Nintendo! Mindemellett, lévén ez egy bolygó, fel is lehet fedezni - Miután már megvan Yoshi (ez a játék elején bekövetkezik) nagy móka felfedezni vele a Mario hajót - ne hagyjátok ki semmiképp. Apropó Yoshi - régi harcostársról van szó, aki most ezúttal főszereplővé válik- miután megtaláltuk őt, képesek vagyunk a hátán lovagolni (ami egy Mario játéknál alap, ugye) ilyenkor Yoshival lehet harcolni - kicsapódó nyelvével berántja az ellenfelet, megrágja és kiköpi - nagyon kis bájos. Persze amikor meghalunk (ne tegyük) akkor Yoshit tojás alakban újra „fel kell szedni", és ismét indulhat a Yoshis móka és kacagás.

Emlékezzünk más játékokra.

Marionak ezúttal lesznek/vannak új power-upjai.Ezek a cloud suit, drill suit, és a rock suit . A legelsőben három felhőt tudunk idézni, amely segítségével platformként használva őket olyan helyekre is el tudunk jutni, ahova eddig nem. A második az voltaképp egy „ásós" power up, segítségével vakondként áshatunk keresztül kasul mindenhol, a harmadik pedig egy sziklából készült tekegolyóvá változtatja Mario, aki így tudja legyőzni ellenségeit, illetve a tekebábúkat - szituációtól függően. Hogyan jönnek ezek az új Power-upok a képbe a nosztaligapályákkal? A drill suit egy olyan pályát nyit meg, ahol a Dug Dug nevű játék emlékére kell rengeteget ásni és ennek segítségével megsemmisíteni ellenfeleket. Egy másik területen a Monkey Ballhoz hasonlóan kell megoldania Marionak a „gondokat", míg a játékban található egy Whomp's Fortress terület, amely a hasonló nevű Super Mario 64-es pályát utánozza...

Bronz csillag vagy Arany?

Amennyiben egy területet végigjátszottunk, egy Arany power-csillag a jutalom - ez így volt az első részben is. Ezek segítségével tud az űrhajó egyre messzebb menni - nem árt gyüjtögetni ezeket, ha vissza akarjuk szerezni Peachet. Azonban a Super Mario Galaxy 2 is rendelkezik CPU segítséggel - bármikor, opcionálisan (és pont ezért jó a dolog) segítségül hívhatjuk a számítógépet, ha elakadtunk egy adott szinten. Ilyenkor is meg tudjuk az adott területet csinálni, de „csupán" egy bronz csillagot kapunk az arany csillag helyett szerencsére a későbbiekben ha ezt a területet saját erőnkből végigvisszük, akkor az ezüst csillagokat kell eliminálni - öt ilyenből tudjuk a végén az arany power-csillagot létrehozni. Nagyon jó rendszer, tényleg csak azoknak kell használni, akik esetleg nem tudnak egy adott szintet megcsinálni, igazságos és megengedő - bravó Nintendo! Ha eddig nem tettük meg, bátran adjuk a Wiimote-ot nagypapa és/vagy nagymama kezébe, hadd Mariozzanak ők is...

Irányítótorony - minden egyértelmű!

Az írányítás megmaradt az első részből - elképesztően egyszerű, intuitív és döbbenetesen jól vezet be a játék irányításába a program, ahogy haladsz előre. Természetesen mind a Wiimote, mind a Nunchuk szükségeltetik a játékhoz, de aki Super Mario Galaxyzott, az azonnal otthon fogja érezni magát. Nekem személyesen az volt az érzésem, hogy a majdnem tökéletes első rész irányításán még kicsit tudtak javítani, ugyanis ott néha előfordult, hogy picit elcsámborgott a kamera, nehézzé téve Mario észlelését a képernyőn - itt nem tapasztaltam ilyet. Másik nagyon fontos „újítás", hogy míg az első részben a gigászi ellenfeleknél, vagy az akciódúsabb részeknél előfordultak apróbb „akadások", itt mostanra ezeket kijavították - a leggigászibb ellenféltől sem lagol be a masina, a legnagyobb akciónál sem kell zavarbajönnük az akadozás miatt.

Csak fokozatosan...

S most jöjjön az a tulajdonság, amely már a játék első részénél a kedvencem volt. Sok olyan játék létezik, amelyben el kell magyarázni, merre kell menni és mit kell csinálni. A Super Mario Galaxy 2-ben is ott vannak barátaink, a lumas, akik elmondanak ilyen infókat - ha akarjuk. De igazándiból nincs rá szükség. Elképesztő módon működik a „rávezetés", az ember magától jön rá, hogyan kell egy szintet megoldani, mit kell csinálni - csak figyelni kell. Nem tudom, a Nintendosok hogy terveznek pályát, de a zseniális szó mindenesetre ideillik - elképesztően innovatív, ahogy az ember halad előre és nincs szüksége segítségre, walkthru-ra, vagy bármire, egyszerűen csak megy, és a legtermészetesebb módon találja ki a fejtörőket, jön rá arra, mit kell és hogyan csinálni. Ugyanez igaz a bossokra: picit kell csak megfigyelni őket és máris rá lehet jönni, mit érdemes kipróbálni és hogyan - s bár némelyik elég nehéz (ez a minimum egy bosstól) egyik sem lehetetlen, ha megfelelő taktikával és figyelemmel lessük, mit „tud". S bár ez már az első részben is így volt, most méginkább így van - a pályák szó szerint az ember keze alá simulnak. Döbbenet...
A Super Mario Galaxy 2 az a cím, ami miatt érdemes Wii-t venni annak, akinek még nincs. Akinek pedig van, annak a Super Mario Galaxy 2 egy „must have"!

 

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)