Az Nvidiás Cass Everitt és John McDonald, az AMD-s Graham Sellers és az Inteles Tim Foley is elmondta, hogy mennyire áldásos hatásai vannak az OpenGL használatának. Elmondásuk szerint a fejlesztők 7-15-szörös sebességnövekedést tapasztalhatnak.
Előadásában az Nvidiás Ashu Rege elmondta, hogy az OpenGL használatával a driverek terhelése 10%-ot csökken. „Az OpenGL-lel a fejlesztők jelentés teljesítménynövekedést érhetnek el - akár 1,3-szorosat.” – jelentette ki Rege. „Egy kis tuningolással elérhető akár a 7-15-szörös növekedés is.” Ez volt az a szám, amitől a fejlesztők csendben leültek és figyeltek.
„Még jobb: a bemutatott technikák minden nagyobb gyártó számára elérhetők, és többféle platformon is használhatók. Láttunk demókat is, melyek megmutatták, mit jelentenek ezek a fejlesztések a gyakorlatban. Az OpenGL-lel áthidalható a driverek terheltsége, ami a PC-s játékfejlesztés kezdete óta zavarja a játékfejlesztőket” - tette hozzá.
Egy asztali rendszeren a driver túlterheltség frame zuhanáshoz vezethet. Mobilon ennél komolyabb gondok is felmerülnek, mert az akkumulátor feszültségét is zabálja a túlterhelés. A technológia tehát fontos és nagyon nagy előrelépést hozhat. Akit komolyabban érdekel a téma, az az előadás teljes tartalmát itt tekintheti meg.