Hirdetés

GDC 2014 - a PC-s játékok aranykora jöhet

|

A GDC során mind az Nvidia, mind az AMD az OpenGL-t dicsérte. A két cég munkatársainak elmondása szerint brutális teljesítménynövekedést eredményezhet a technológia használata

Hirdetés

Az Nvidiás Cass Everitt és John McDonald, az AMD-s Graham Sellers és az Inteles Tim Foley is elmondta, hogy mennyire áldásos hatásai vannak az OpenGL használatának. Elmondásuk szerint a fejlesztők 7-15-szörös sebességnövekedést tapasztalhatnak.

Előadásában az Nvidiás Ashu Rege elmondta, hogy az OpenGL használatával a driverek terhelése 10%-ot csökken. „Az OpenGL-lel a fejlesztők jelentés teljesítménynövekedést érhetnek el - akár 1,3-szorosat.” – jelentette ki Rege. „Egy kis tuningolással elérhető akár a 7-15-szörös növekedés is.” Ez volt az a szám, amitől a fejlesztők csendben leültek és figyeltek.
 

„Még jobb: a bemutatott technikák minden nagyobb gyártó számára elérhetők, és többféle platformon is használhatók. Láttunk demókat is, melyek megmutatták, mit jelentenek ezek a fejlesztések a gyakorlatban. Az OpenGL-lel áthidalható a driverek terheltsége, ami a PC-s játékfejlesztés kezdete óta zavarja a játékfejlesztőket” - tette hozzá.

Egy asztali rendszeren a driver túlterheltség frame zuhanáshoz vezethet. Mobilon ennél komolyabb gondok is felmerülnek, mert az akkumulátor feszültségét is zabálja a túlterhelés. A technológia tehát fontos és nagyon nagy előrelépést hozhat. Akit komolyabban érdekel a téma, az az előadás teljes tartalmát itt tekintheti meg.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)