Hivatalosan bejelentette a Rockstar, hogy dolgozik a Grand Theft Auto sorozat következő részén, amivel nyilván nem okozott nagy meglepetést senkinek - teljesen racionális lépés egy olyan szériát folytatni, aminek legfrissebb részéből már több mint 160 millió példány került a boltokba, és 2020-ban többet adtak el belőle, mint bármely korábbi évben a 2013-as megjelenése óta.
Amíg a GTA VI meg nem érkezik, a Grand Theft Auto Online-ban várnak minket új kalandok, vagy bármikor visszatérhetünk a korábbi részekhez - szerencsére ma is remek élményt adtak, egyáltalán nem öregedtek rosszul.
Arra már csak halványan emlékszünk, milyen nehezen indult be a gépezet, és nem meglepő módon a 2D-s éra játékai listánk sereghajtói, de a folytatásokat már nehezebb volt sorba rendezni. Azért megpróbáltuk - bátran írjátok meg kommentben, ha valamivel nem értetek egyet, és osszátok meg velünk saját toplistátokat!
13. Grand Theft Auto Advance
Ha van GTA, amit nyugodt szívvel ki lehet hagyni, az a San Andreas PlayStation 2-es változatával egy napon megjelent Grand Theft Auto Advance. Egy Mike nevű bűnözőt irányíthatunk Liberty City-ben, egy évvel a GTA III eseményei előtt, aki partnere feltételezett halála után keveredik alvilági körökbe és válogatott bonyodalmakba. Tekintettel arra, hogy a Game Boy Advance-nak voltak korlátai, ez visszanyúlt a 2D-s korszakhoz, de nem ez volt a probléma vele, hanem az, hogy az irányítása, a kamerakezelése és a technikai problémái miatt egyszerűen nem volt olyan jó élmény játszani.
12. Grand Theft Auto
A sorozat legelső játéka tele volt jó ötletekkel, csak a megvalósítással akadtak gondok. Amikor 1997-ben megjelent, már sok játék megmutatta, mire képes a PlayStation hardvere, és látványát tekintve a 2D-s, felülnézetes GTA ezektől jócskán elmaradt. A játékmenettel, az irányítással ugyancsak voltak problémák, de itt-ott látszott, hogy az alapokra építve később valami különlegeset lehet majd alkotni.
Bár a kritikusokat nem nyűgözte le, a játékosok elegendő bizalmat szavaztak neki ahhoz, hogy az akkor még DMA Design néven működő csapat fellelkesedjen, és először két kvázi kiegészítővel szolgáljon. Az egyik a GTA: London 1969 volt, a sorozat egyetlen olyan játéka, ami nem valamely amerikai város fiktív verziójában játszódik, a másik pedig az ehhez kapcsolódó London 1961. A kamerakezelés itt sem volt a helyén, a hangulat már annál inkább.
11. Grand Theft Auto II
1999-re készült el a Grand Theft Auto II, amit Game Boy Colorra kár volt kiadni, és a kritikusokat a többi változata sem nyűgözte le, ahogy a játékosok sem rohantak a boltokba miatta. Nagyjából ugyanazon a vonalon haladt tovább, mint elődje, de a játékbeli rendszereket kibővítették, a játékmenetet csiszolgatták egy kicsit. Nem egy konkrét város inspirálta a helyszínt, az amerikai nagyvárosok jellegzetességeiből gyúrták össze. Szórakoztatóbb, mint az első GTA volt, érdekességként ma is érdemes egy próbát tenni vele, de már a maga idejében is bele lehetett kötni, ma meg pláne nem olyan élvezetes.
Trailer helyett egyébként érdemes megnézni az alábbi, 8 perces filmet, ami a játékhoz készült, és amelynek jelenetei az intróban is feltűnnek.
10. Grand Theft Auto: Chinatown Wars
A Grand Theft Auto IV megjelenése után érezte úgy a Rockstar, hogy a Nintendo DS megfelelő lenne egy Liberty City másik oldalát bemutató, 2D-s játékhoz, ami kihasználja a konzol egyedi lehetőségeit, elsősorban a másodlagos érintőképernyőt. Ha autót akartunk lopni, mesterlövész puskával lőni, vagy akár molotov koktélokat készíteni egy benzinkúton, mindig egy-egy jópofa, nem kimondottan összetett minijátékot kellett játszanunk, sőt, vásárolhattunk kaparós sorsjegyet is a móka kedvéért. Egyik legjobb eleme a drogkereskedés volt: különböző szereket vásárolhattunk és adhattunk el úgy, hogy mindig kaptuk az infót arról, melyiket hol lehet olcsón kapni vagy drágábban eladni.
Sajnos más 2D-s GTA játékokhoz hasonlóan az irányítással itt is akadtak gondok, amik néha a kelleténél frusztrálóbbá tették a játékmenetet. A sztoriban nagy megfejtések nincsenek, de a maga módján érdekes, szórakoztató. iOS-en és Androidon még jobban működik, hibái ellenére is élvezetes, próbáljátok ki bátran!
9. Grand Theft Auto: Liberty City Stories
A 2001-es GTA III-mal úgy lépett szintet a széria, hogy azt az egész játékipar megérezte. Ehhez készült 2005-ben egy előzményjáték, a Liberty City Stories, ami első körben kizárólag PSP-re jelent meg, majd később PlayStation 2-n, még sokkal később pedig mobilokon is elérhetővé vált. Ebben a GTA III-ban megismert Toni Ciprianit irányíthattuk, aki akkor még a Leone családban próbált egyre nagyobb elismerésre szert tenni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Bár az évek során sokat fejlődött a játékmotor, ebben is lehetőségünk volt kétkerekűekre pattanni, és összességében magasabb minőséget képviselt technikai szempontból, mint az első 3D-s GTA, karakterei, története nem volt annyira érdekes, ezért szerepel hátrébb a ranglistán. Ettől függetlenül remek játék, pótoljátok be, ha máshogy nem, iOS-en vagy Androidon!
8. Grand Theft Auto III
Különleges volt a maga idejében a GTA sorozat mérföldkőnek számító harmadik része, mely minden szempontból túlszárnyalta elődeit, és megmutatta a világnak, milyen szórakoztató egy 3D-s, nyílt világú akciójáték, ami nagy mértékű szabadságot kínál a játékosoknak. Amellett, hogy szabadon lophattunk autókat, kedvünkre randalírozhattunk a városban, magával ragadó volt a története is, hangulatos a helyszín, a néma, az eseményekkel sodródó főszereplő kivételével érdekesek a szereplői, és kiválóak a rádióadói. Bár az utána következő részek rendre túlszárnyalták, még ma is érdemes visszatérni hozzá.
A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!