Hirdetés

Witcher történelem 14. - ez történik a The Witcher 3: Blood and Wine kiegészítőben

|

Geralt Toussaint felé veszi útját, hogy megoldja a borairól, hagyományairól és mesebeli hangulatáról ismert hercegség legnagyobb problémáját, azaz kézre kerítse a nemeseket gyilkoló titokzatos szörnyeteget. Ahogy az lenni szokott, a baj csőstül szakad a szörnyvadász nyakába.

Hirdetés

Vámpírok bálja

A Cintrai dulakodás közben elejtette egy kést is, melyen egy toussaint-i család címere látható, akiknek utolsó megmaradt tagja Dun Tynne várában lakik; itt bujkálhatnak a cselszövők, köztük Syanna is. Ekkor betoppan Oriannához Regis, az oldalán pedig maga Dettlaff lépked - a házigazda régi barátaiként mutatja be a két vérszívót, ebből Geralt sejti, hogy Orianna is maga is közéjük tartozik. Anariettának persze fogalma sincs arról, hogy magával a Szörnyeteggel ül egy asztalnál, így kedélyesen elcseveg a vámpírral, míg Geralt felvilágosítja Regist, hogy valószínűleg megtalálták, hol őrzik Dettlaff szerelmét, Rhenát, azonban a hercegnő testvére is az emberrablók között lehet, így nem hagyhatják, hogy a vámpír bosszút álljon rajta. A witcher ráparancsol barátjára, hogy foglalja le Dettlaffot, amíg ő Dun Tynne-ban pontot tesz az ügy végére, és kihozza onnan Rhenát és Syannát épen és egészségesen.

Damien parancsnokkal együtt indul a vár bevételére és amíg a hercegi őrség lefoglalja védőket, ő megpróbál beosonni, hogy felderítse merre lehetnek a nők. Sokkal nagyobb ellenállásba ütközik, mint gondolta, viszont a csetepaté közben betoppan Regis és Dettlaff, akik vérfürdőt rendeznek a Dun Tyne-t védő katonák között. A Syannát bújtató nemes is a sebesültek között van, és elárulja Geraltnak, hogy a nő megbízására cselekedtek, aki bosszút akart állni azokon, akik száműzték, végül pedig azt is elárulja, hogy a vár toronyszobájában bujkál.

Dettlaff bosszúszomja csillapíthatatlan, így elsőként jut be az épületbe, és azonnal odasiet, ahol szerelme jelenlétét érzi. Legyőzi az őröket és kiszabadítja a nőt, aki szemmel láthatóan sértetlen. Geralt azonban nem osztja a vámpír lelkesedését, ugyanis a lényt követve látja, hogy "fogoly" lakhelyét nem egészen úgy rendezték be, ahogy egy tömlöcöt szokás. A witchernek tehát összeáll a kép, hogy Syanna és Rhena valójában egy és ugyanaz a személy, a nő ugyanis az ujja köré csavarta Dettlaffot, hogy utána megrendezhesse a saját elrablását és így a vámpírt eszközként használva állhasson bosszút. Amikor a vámpír ráébred hogy átverték, rettentő haragra gerjed, azonban mégsem öli meg azonnal a nőt. Helyette ultimátumot ad: Syannának három nap múlva meg kell jelennie Tesham Mutnánál, ha ezt elmulasztja, akkor Dettlaff egész Beauclairt a földdel teszi egyenlővé.

Ezután szokásához híven köddé válik, magára hagyva Geraltot, Regist és Syannát, akikben egyre nő a bizonyosság, hogy a bosszúszomjas vérszívó állja majd a szavát. Ekkor azonban megérkezik Anna Henrietta is, akinek ezúttal már kénytelenek elmondani a teljes igazságot, Dettlaffról, Syanna tervéről, és arról, hogyan menthető meg Beauclair. A dühös hercegnő hallani sem akar arról, hogy testvérét elengedje Tesham Mutnába. Ehelyett ráparancsol Geraltra, hogy egyszer és mindenkorra tegyen pontot a dolog végére, találja meg a Szörnyeteget, és hajtsa végre a feladatát: ölje meg. 

Geraltnak természetesen nem sikerül három nap alatt Dettlaff nyomára bukkannia, így amikor megjelenik a hercegnő ellőtt, az gúnyolni kezdi. Az audiencián ott van Palmerin is, aki elmondja, hogy Toussaint népe forrong, amiért Syannát nem vonták felelősségre tetteiért, de a hercegnő szemmel láthatóan ragaszkodik testvéréhez, és kivételes bánásmódban részesíti. A kellemetlen légkörű kihallgatást egy félholt katona betoppanása szakítja félbe, aki beszámol róla, hogy Beauclairt megtámadták a vámpírok, tehát Dettlaff állta a szavát. A hercegnőt biztonságos helyre kísérik, mialatt Geralt legyőzi azt a brukszát, mely betört a palotába, ezután pedig megtanácskozza Regisszel, milyen lehetőségeik maradtak a főváros megmentésére.

Az első, hogy rájönnek, hol rejtette el Anarietta a testvérét, kiszabadítják, majd elviszik Tesham Mutnába, ahol megpróbálnak szót érteni Dettlaffal, és rávenni őt, hogy vonja vissza a vámpírsereget. A második, lehetőséget Regis mindenképp el akarja kerülni, mert eszerint felkutatnák a valahol Toussaintban szunnyadó ősi vámpírt, a Láthatatlan őst, akinek hatalmában áll bármelyik vámpírt megidézni, így Tesham Mutnába kényszeríthetik Dettlaffot, és megölhetik. Itt a játékosnak nagyon fontos döntés van a kezében ugyanis attól függően, hogy melyik megoldást választja, teljesen másként alakul a játék további menete. 

Túl az Óperencián...

Ha Geralt Syanna kiszabadítása mellet teszi le a voksát, akkor először is meg kell keresniük Damient, aki a városban harcol a vámpírokkal, tőle tudhatják meg, hogy hol lehet az elrejtett testvér. Az őrök parancsnoka egy kis tépelődés után elárulja a titkot, hogy Syannát a palota egyik szobájában őrzik. A terembe betoppanva a witcher és Regis nem találják a nőt. Helyette ráakadnak egy mágikus erejű könyvre, mely gyerekmeséket tartalmaz. A jelek szerint egy udvari varázsló készítette Anariettának és Syannának, amikor még gyerekek voltak, hogy jobban átélhessék a meséket. Geralt így tehát belép a könyvbe, melyben egy mesevilág fogadja. 

Egy kis barangolás után meg is találja Syannát, aki épp a vasorrú bábával hadakozik; a banyát legyőzve viszont végre módjában áll alaposabban is elbeszélgetni a nővel. Megvitatják, hogyan jussanak ki a mesevilágból, Syanna pedig tudja, hogy erre az egyetlen elérhető mód, ha megtalálnak három varázsbabot, azokat elültetik, és a belőlük növekedő égig érő paszulyokon kimásznak a könyvből. A mágikus hüvelyesek utáni kutatás során sorra kell, hogy vegyék e legnépszerűbb mesék eltorzított változatait: így találkoznak a farkassal, aki már rég kicsinálta Piroskát, Aranyhajjal, aki felkötötte magát saját hajára a tornyában, mivel nem bírta elviselni a várakozást, és le kell rombolniuk a három kismalac házát. Egy negyedik helyszínen a kis gyufaárus lánnyal találkoznak, aki azóta drogkereskedőnek állt; nála nincsen bab, de egy gwent partiban elnyerhető tőle Syanna szalagja, amit állítása szerint szintén a mesekönyvet megalkotó varázsló készített, hogy megvédje őt a veszélyektől, de még sohasem látta működésben - ez a történet egy későbbi részén még fontos lesz.

A babok keresése közben Syanna mesél az életéről, arról hogy szülei miként tagadták ki, hogyan bízták négy lovagra, hogy azok vigyék el Toussaint-ból, és hogy mennyire neheztel a testvérére, amiért megfeledkezett róla. Arról is beszámol, hogyan csavarta az ujjai köré Dettlaffot, akitől egyáltalán nem félt, hiszen élete egyetlen célja az volt, hogy bosszút álljon azokon, akik tönkretették az életét. Ennek következtében nem fél a találkozástól a vámpírral, ha sikerül kijutniuk. Márpedig az égig érő paszuly beválik, odakint Regis már vár rájuk, hogy együtt induljanak Tesham Mutnába. 

Nem sokkal azután, hogy a kitagadott hercegnő, a witcher és a vámpír megérkeznek az ősi romhoz, feltűnik Dettlaff is, aki mindenképp bosszút akar állni. Geralt és Regis nem tudják megakadályozni, hogy lesújtson Syannára. Ha a mesevilágban sikerült visszaszerezni a lány karkötőjét, akkor az a csapás pillanatában visszateleportálja őt a könyvbe, így Dettlaffnak nem végezhet vele.

Ekkor eszeveszett dühében Geraltra támad, viszont Regis közbelép. Sajnos a bosszúszomjas vámpír erősebb a witcher barátjánál és a falhoz vágja, ami ráomlik, ezzel kiiktatva őt a harcból. Ezután a Fehér Farkason a sor, hogy összemérje erejét a vérszívóval; összecsapásuk közben a lény egyre torzabbá és ocsmányabbá válik, ahogy egyre több erőt idéz meg a harchoz. Végül azonban sikerül felülkerekednie rajta és egy jól irányzott vágással kettészeli az addigra a felismerhetetlenségig eltorzult bestiát. Persze a witcher nem pusztíthatja el végleg, de miután kibányássza Regist a romok alól, az hatalmas fájdalommal a szívében bevégzi a munkát, hogy Dettlaff ne árthasson többé senkinek.

Két hét elteltével Geralt és Regis a witcher kitüntetési ünnepségére készülnek, ahol Anna Henrietta személyesen hálálhatja meg a witchernek a Toussaint-ért tett szolgálatait. Mielőtt a ceremóniára indulnának, Regis azt ajánlja, hogy még nyomozzanak egy keveset, ugyanis sikerült kiderítenie, hogy Syanna egy ötödik célpontot is szánt Dettlaffnak. Miután alaposabban kikérdezik a korábban meglátogatott cipőpucoló fiút, az továbbküldi őket egy csapat koldushoz, ugyanis elvileg rajtuk keresztül kapta meg a neveket a vámpír.

Egy kis győzködés után végül egyikük előadja az utolsó papírost, melyen az ötödik áldozat neve olvasható: Anna Henrietta.

Geralt azután úgy dönt, hogy még egyszer meglátogatja Syannát az őrizetében, hogy megismerje az indítékait. A nő szerint testvére érdemelte meg leginkább a halált, de az a négy lovag is rászolgált, akikkel szülei elküldték az országból, ugyanis mind kegyetlenül bántak vele. Azért a testvérét hagyta a végére, hogy a nép elhiggye, valami szörnyeteg a lovagi erények megszegése miatt sújtott le a nemesekre, végül pedig a szeszélyes Anna Henrietta hercegnőre is. Itt Geraltnak lehetősége van meggyőzni Syannát, hogy bocsásson meg a testvérének, akik sosem felejtette el.

Ezután következik a ceremónia, ahol a witchert kitüntetik hőstetteiért, de az a formaságok után feltárja Syanna ötödik célpontjának személyazonosságát. Anarietta ekkor magához hívatja testvérét, mert nem hiszi el, hogy az képes lenne őt megölni. Ha a korábbi beszélgetés során nem sikerült meggyőzni Syannát, akkor amint átölelik egymást, halálra szúrja a hercegnőt egy hajtűvel, őt pedig az őrök lövik le. Ha sikerült jobb belátásra térítenünk, akkor Annarietta visszafogadja őt az udvarba.

Tesham Mutnában azonban egészen más irányt is vehetnek az események, ha Geralt a mesevilágban  nem szerzi meg Syanna karkötőjét. Ekkor Dettlaff a megérkezésekor felnyársalja a lányt, akinek halálát Regis és a witcher képtelenek megakadályozni. Ezután dönthetünk, hogy futni hagyjuk Dettlaffot, akivel nincs személyes konfliktusunk, vagy pedig megívjuk a korábban taglalt harcot, melynek végén Regis megöli. Ezután azonban Geralt mindenképpen tömlöcben végzi,  amiért elrabolta Anna Henrietta testvérét és odavetette egy szörnyetegnek. A hűvösről végül Dandelion menti ki, aki minden kapcsolatát megmozgatta, hogy sikerüljön kiszabadítani barátját. Igyekezete végett Geralt még megtarthatja Corvo Biancót és vagyonát is, de Beauclairben ezentúl nem látják szívesen.

Interjú a vámpírral

Miután Beauclairt megtámadják a vámpírok, Geralt azt is választhatja, hogy felkutatja az ősi vámpírt, hogy rávegye Dettlaff megidézésére. Regis óvva inti ettől, ám a witcher elszánt, hogy pontot tesz a vérontás végére. Barátja ugyan nem tudja, hogy hol szunnyad a Láthatatlan ős, de elmondása szerint Oriannát kell megkérdezni, aki szintén magasabb rendű vámpír. A nő csak akkor hajlandó segíteni a witchernek, ha az vele tart az árvaházba, amit üzemeltet. Itt meggyilkolt és széttépett gyerekekre akadnak, akikkel valószínűleg a Dettlaff által megidézett egyik vámpír végzett.

Orianna megbízza Geraltot, hogy találja meg és vágja le a gyilkos bestiát, akinek nyomára az egyetlen túlélő, egy kisfiú vezeti rá. Ennek a szörnyvadász eleget is, tesz azonban amikor visszaér, megrökönyödve látja, amint Orianna a gyerek vérét szívja. Már épp megölni készül a vámpírt, amikor a kisfiú kettejük közé ugrik védelmébe véve a nőt, mondván ő mindig jó volt hozzájuk és megmentette őket az utcáról, és cserébe csak egy kis vérrel kellett fizetniük. Mivel idő szűkében van, Geralt meghagyja az életét, Orianna pedig elárulja, merre találja a Láthatatlan őst. Távozóban Geralt megígéri, hogy később visszatér rendezni ezt az ügyet (aki látta a Witcher 3 A Night to Remember című előzetesét, az tudja, hogy tartotta magát a szavához).

Regisszel indul el az ősi entitás barlangjába, ahova barátja rettegve lép be. Mielőtt Geralt egy szót is szólhatna a Láthatatlan őssel, az megdermeszti Regist, neki pedig jó adag vérét kiszívja és hatalmas erővel áthajítja az egyik falon. A witchernek csakis főzetei segítségével sikerül életben maradnia. A barlangrendszerből kivezető útja során különös anomália vonja magára a figyelmét, amely valószínűleg valamilyen átjáró jelenlétére utalhat. Miután sikerül visszajutnia az ősi vámpír elé, meggyőzi őt, hogy hallgassa meg. A vénséges lény elárulja, hogy barlangrendszer azt az átjárót rejti, amelyen a Szférák Együttállásakor ebbe a világba érkeztek. Geralt szerint Dettlaff ámokfutása arra sarkallhatja az embereket, hogy elkezdjenek vadászni a vámpírokra, és noha rájuk nem jelentenek valós veszélyt, ezt a helyet lerombolhatják. Ezután a lény belemegy, hogy megidézi Dettlaffot Tesham Mutnába. 

A romoknál ezután mindenképp meg kell ütközni a vámpírral, mely a korábban leírtak szerint zajlik. Következik a kitüntetési ceremónia és a nyomozás, azonban mivel Geralt nem ismerte meg Syanna érzéseit, így semmiképp nem tudja meggyőzni, hogy bocsásson meg, tehát Anna Henrietta és testvére mindenképp meghal.

Akármi történik is, végül Geralt és Regis a temetőben merengenek az élet nagy dolgain és azon, hogy mihez kezdjenek ezután. Ha Regis megölte Dettlaffot, akkor vámpírok támadnak rájuk, mivel megszegte a törvényüket, így neki menekülnie kell és elrejtőzni, amíg el nem felejtik a vétkét. Azért egy utolsó estét még átnosztalgiáznak Geralttal és mandragórapálinkát isznak a régi idők emlékére. Ezután Geralt visszatér Corvo Biancóba, ahol az alapjáték befejezésének függvényében, Triss, Yennefer, Ciri vagy Dandelion várja, akivel még egy kicsit beszélget a  nyugdíjba vonulásról.

Végére értünk hát a franchise novellásköteteit, regényeit és játékait bemutató cikksorozatunknak. Mindenkinek ajánljuk, hogy ismerkedjen meg ezzel a remek világgal, hiszen Andrzej Sapkowski írásai és a CD Projekt Red játékai rengeteg feledhetetlen élményt szerezhetnek azoknak, akik adnak nekik egy esélyt.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)