Harrison Ford Indiana Jonesa Hollywood egyik legikonikusabb karaktere, akivel együtt fejejthetetlen kalandokat éltünk át - tavaly aztán a színész még egyszer utoljára ostort és kalapot ragadott, hogy elbúcsúzzon a legendás kalandortól - más kérdés, hogy a filmet a nosztalgia sem tudta megmenteni. Az Indiana Jones és a sors tárcsája költségvetése (amit a koronavírus-járvány is megdobott) a jelentések szerint nagyjából 300 millió dollár volt, és globálisan 383 milliót termelt, ezzel valószínűleg a Disney történelmének egyik legnagyobb bukása lett, hiszen jelentős összeg ment el a marketingre is.
De a franchise ezzel még nem fejeződött be. Nemcsak a LucasFilm elnökének szavai miatt gondoljuk ezt, miszerint lenne potenciál a sorozatokban, hanem a játékiparbeli mozgolódások miatt is, hiszen már 2021 óta tudjuk, hogy Wolfenstein-játékokat is jegyző MachineGames egy Indiana Jones videojátékon dolgozik. Miután a Microsoft felvásárolta a Bethesda anyavállalatát, és ezzel övék lett a csapat is, kiderült, hogy PlayStation 5-re nem érdemes várnunk a végeredményt, konkrétumokat viszont nem kaptunk róla.
Eddig legfőképpen arra alapozhattunk az Indiana Jones and the Great Circle történetével kapcsolatban, amit egy pár évvel ezelőtti teaser elárult: hogy a kaland egy évvel Az elveszett frigyláda fosztogatói után és egy évvel Az utolsó kereszteslovag eseményei előtt játszódhat. Ez igaznak is bizonyult, maga a MachineGames erősítette meg 2024 legelső Xbox Developer Directjén.
Ki mással is indulhatott volna a prezentáció, mint Todd Howarddal, aki elmondta, hogy mindenki hatalmas Indy-rajongó, majd rövid felvezetés után bele is vágtak a lényegbe: Harrison Ford fiatalkori mása mosolygott a kamerába a sivatagban. A gameplay jelenetek alapján lesznek belső és külső nézetes részek is, filmszerű átvezetők, a karakterre jellemző elengedhetetlen humor, és megfordulunk a világ több pontján is. Minden olyan, mintha egy interaktív Indiana Jones film lenne, ez pedig nagyon jó hír. Alább láthatjátok mozgásban:
A fejlesztők kifejtették, hogy nemcsak a hangulatos akciójelenetekre, a mozifilmekre hajazó sztoripillanatokra és a mo-cap technológiával életre keltett karakterekre fókuszáltak, szerették volna kihangsúlyozni Indy képességeit is, így nagy hangsúlyt fektettek a puzzle-ökre, a titkokra, az ügyességi részekre is. Lesz közelharc, lopakodás, lőfegyver és olyan is, amikor az ostort használjuk akár mozgás, akár harc céljával.
Az Indiana Jones and The Great Circle még 2024-ben megjelenik PC-re és Xbox Series X/S-re, a Game Pass-előfizetők pedig ezt is a kezdetektől pörgethetik majd.