Már a The Witcher 3 esetében is feltűnő volt, hogy az RPG-kben megszokott morálrendszerek helyett bármikor, bárhogyan dönthettünk, ezen döntéseink pedig nem vittek egyre távolabb egy képzeletbeli sötét vagy világos úton. Míg egy Fable-ben pontosan lehetett tudni, hogy mikor cselekszünk jól és rosszul, illetve ennek szemmel látható következményei is lettek, a CD Projekt Red inkább egy realisztikusabb megoldás mellett döntött.
Nemrég egy interjúból kiderült, hogy a Cyberpunk 2077 kapcsán is ugyanilyen megoldást terveznek a fejlesztők, azaz itt sem lesz morálrendszer, nem fog egy csúszka ide-oda tolódni annak függvényében, hogy milyen döntéseket hozunk. Korábban már volt szó arról, hogy akár egyetlen gyilkosság nélkül is végig lehet nyomni a játékot, de ennek eléréséhez sincs szükség morálrendszerre, mindössze a megfelelő képességeket (például a lopakodást) kell fejlesztenünk.
Persze mindez cseppet sem jelenti azt, hogy játékbéli döntéseinknek ne lenne súlya, elvégre a Cyberpunk 2077 többféle befejezést is kap, amelyekhez nyilván eltérő utakon juthatunk el, bármelyik cselekedetünknek lehet komoly következménye.