Két és fél éve, 2021 januárjában kürtölte világgá a Bethesda, hogy stúdióinak egyike, a Wolfenstein franchise sikeres feltámasztásért felelős MachineGames AAA kategóriás Indiana Jones játékon dolgozik. A Lucasfilm méltatlanul elhanyagolt licencére támaszkodó projektről azóta fájdalmasan kevés konkrétum derült ki, és azt is csak a minap tudtuk meg, hogy bár a Microsoft színre lépése előtt még más volt a terv, kizárólag PC-n és Xbox Series X|S-en találkozunk majd a játékkal.
Minden más nyitott kérdés tehát, egyedül a történetet illetően kaptunk néhány fogódzót, ám amíg hivatalosan meg nem erősíti valaki a fejlesztők vagy a kiadó részéről, illetve nem látjuk az első képeket, trailereket, addig még az sem világos, hogy külső nézetes Uncharted- vagy Tomb Raider-szerű akció-kaland lesz-e, vagy belsőnézetből játszhatjuk, mint például a Wolfenstein játékokat.
Egy ismert szivárogtató szerint a MachineGames köztes megoldást választott, tehát a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad. Az XboxEra podcast legutóbbi adásában Shpeshal Nick azt állította, hogy mindkét kameranézetet megtaláljuk majd a készülő játékban, de nem arról van szó, hogy választható opció lenne, hanem a játék meghatározott pontjain vált majd a kamera belsőnézetből külsőre és fordítva attól függően, hogy a fejlesztők szerint épp melyik szolgálja jobban az adott jelenet érdekeit.
Shpeshal Nick (aki szinte egyedüliként kötötte az ebet a karóhoz a többi bennfentessel szemben, hogy márpedig Microsoft-exkluzív lesz az Indiana Jones) megjegyezte, hogy a forrásai szerint még semmi sem végleges, azaz nem kizárható, hogy a csapat végül elveti ezt a hibrid megoldást és elkötelezi magát egyik vagy másik kameranézet mellett. Mindenesetre az elképzelés érdekes, és akár még működhet is a gyakorlatban, ha például a járművezetés, a kihagyhatatlan platformerrészek és az átvezetők során mindent külső szemlélőként látunk, míg a lövöldözés már úgy zajlik, mint a Wolfensteinben.
Nektek hogy tetszene ez a koncepció?