Rein szerint az EA nagyon is jól teszi, hogy többféle engine-t is megvásárol. Korábban is beszerezték már az Unreal engine akkor aktuális változatát (Clive Barker's Undying, Harry Potter sorozat). Ez még azelőtt volt, hogy felvásárolták volna a Criterion Software-t 2004-ben. Ez a csapat készítette a Burnout sorozatot, s egyúttal a Renderware engine-t is, amely például a konzolos és PC-s Grand Theft Auto sorozat alapját is képezte.
Miért kell tehát mégis az Unreal Engine 3? "Szerintem a háttérben az okos erőforrás-menedzsment áll. Az új engine-ünkkel rengeteg időt és pénzt tudnak megspórolni, de csak bizonyos játékok esetén. Rein célzott rá, hogy a motort nyilvánvalóan nem olyan alkotásokba szeretnék beültetni, mint a Madden és egyéb sportjáték-sorozatok. "A Ubisoft csinálja a legjobban: számos nagyon sikeres Unreal engine-es játékot jelentettek már meg, annak ellenére, hogy rendelkezik saját technológiákkal is. Egyszerűen csak jól hozták meg a döntést, amikor az volt a kérdés, hogy melyik megoldás lenne a leghatékonyabb az adott esetben. Nincs olyan technológia, amely minden játékra - legyen az konzolos, PC-s vagy multiplatformos - alkalmazható lenne."
Rein elárulta, hogy a jelenlegi állás szerint hamarosan száznál is több Unreal Engine 3-as játék áraszthatja el a piacot. Olyan nagy partnerekkel rendelkezik a fejlesztőcsapat, mint a Midway, Microsoft, Sony, Atari, Konami, Vivendi Games, EA és Ubisoft. Ennek ellenére a már említett Renderware engine nagyjából ötszáz játékban (lesz) megtalálható.
Az Epic Games 80 fős csapatából huszan folyamatosan az engine-en dolgoznak - köztük Mark Rein és Tim Sweeney is. "Játékaink, mint a Gears of War vagy az Unreal Tournament 2007 gyakorlatilag a magas bevételek mellett arra is jók, hogy megalapozzák az engine továbbfejlesztési lehetőségeit is, látva a gyakorlatban, hogy mire is lenne szükség. Az Unreal Engine 3 a következő 6-10 évre irányadó lesz a számunkra. Ezt kívánjuk tovább csiszolgatni, amit a későbbi saját fejlesztésű projektjeink során bárki megtapasztalhat." - fejezte be végül. Aztán rohant is a reptérre :)
Ami jó az Epicnek, miért jó az EA-nak?
A FiringSquad riportere sikeresen telefonon csípte az Epic Games állandóan csak nyilatkozó alelnökét, Mark Reint, még pont azelőtt, hogy felszállt volna a Lipcsébe tartó gépére. A kérdéskör az Electronic Arts nagybevásárlására, s így az Unreal Engine 3-ra vonatkozott.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés