Egy híján húszéves már a Battlefield franchise, de aligha várja meg a kerek évfordulót a DICE és az EA párosa, mielőtt piacra dobnák a hatodik, számozott részt. Így vélhetően más módon fogják majd megünnepelni a jubileumot, ami meglátásunk szerint remek lehetőséget kínálna arra, hogy hosszú idő után ismét kalandosabb vizekre evezzen a széria.
Természetesen abszolút nem zárható ki, hogy a kiadó a csupán minimális erőfeszítésre lesz hajlandó, és kiszúrja a szemünket egy múltidéző videóválogatásból, dupla XP-s hétvégéből, továbbá valamilyen kapcsolódó ingyenes DLC-ből álló meglepetéscsomaggal, de ne legyünk kishitűek.
Mi mindenesetre eljátszottunk a gondolattal, hogy ha mondjuk 2022. szeptember 10-én, pontosan húsz évvel a Battlefield 1942 észak-amerikai premierje után (az európai tíz napot késett) bejelentene az EA egy spin-offot, akkor milyen irányba vihetné el azt, a kézenfekvő folytatásoktól egészen az izgalmas cross-overekig.
Battlefield Hardline 2: Narcos
Ha végighaladunk az iparág több évtizedes történelmén, rádöbbenhetünk, hogy bőven akadnak játékötletek, amelyek megérdemelnének még egy esélyt. Ilyennek tartjuk a zsarudráma és a pörgős akció között többé-kevésbé sikeresen egyensúlyozó Hardline-t is, ám mi nyugdíjaznánk Nick Mendoza nyomozót, és inkább visszautaznánk az időben az 1980-as évekbe, a helyszínt pedig (nagyobbrészt) áthelyeznénk Közép- és Dél-Amerikába.
Battlefield: Hardline
Ebből talán már kitaláltátok, hogy álmaink Hardline-folytatásának két felvonásos sztorimódját (illik bemutatni a közmondásos érme másik oldalát is) a mexikói és a kolumbiai drogkartellek ellen vívott küzdelem határozná meg, amibe olykor-olykor a CIA is belepiszkált (látunk lebegni a levegőben egy halovány hidegháborús szálat is). Sőt talán még egy extra stratégiai réteg is illene mindehhez, mely alapján a csempészek lefülelése és az ültetvények felderítése állna szemben a szállítmányok célba juttatásával. Ami pedig a multiplayert illeti, egyszerűen kihagyhatatlannak gondoljuk a témának megfelelően áthangszerelt Heist és Rescue játékmódokat.
Battlefield Bad Company 3
Bár az első epizódja mindmáig csak PS3-on és Xbox 360-on elérhető (illetve a visszafelé kompatibilitás révén az Xbox One és Xbox Series konzolcsaládokon is játszható), a második már ízig-vérig multiplatform címként jelent meg, így a PC-s tábor sem maradt ki a máig készült legjobb (ez nem vita tárgya!) Battlefield-kampányból. Kár lenne, ha épp ez a sztori maradna lezáratlanul. Amikor utoljára láttuk őket, Marlowe, Redford, Haggard és Sweetwater épp arról értesültek, hogy minden erőfeszítésük dacára megindult az orosz invázió Alaszkán keresztül, Sam bácsi pedig újra számít rájuk.
Battlefield: Bad Company 2
A szálak elvarrásán túl már csak amiatt is örülnénk, ha visszatérne a balhés négyes, mert egy ügyesen felépített, kooperatív módban is játszható (2-4 fős, a hiányzó helyekre beugrik az MI), de mindenekelőtt egyetlen nagy és koherens egészet alkotó kampány valóságos felüdülést jelentene az utóbbi Battlefieldek rövid harctéri momentumokra korlátozott történetmesélése után. A Battlefield 1-ben még az újdonság ereje miatt működött a recept, ám a Battlefield V-ben hamar erejét vesztette és kifulladt.
Battlefield Firestorm
Nem szégyen tanulni mások hibájából, és még kifizetődőbb inspirációt meríteni a konkurencia sikeréből. Ez a szemléletmód vezetett a PUBG-t kigolyózó Fortnite felvirágzásához, és ugyanez lehet a Battlefield V kiegészítéseként debütált Firestorm túlélésének a záloga. Ehhez először is el kell felejteni azt a koncepciót, hogy a belépőjegyet egy adott játék megvételéhez kötik, okkal dominálják a battle royale műfaj piacát szinte kivétel nélkül free-to-play címek.
Battlefield V: Firestorm
Fontos lenne továbbá, hogy bátrabban építsen az önálló Firestorm a korábbi Battlefieldekre (témák, helyszínek karakterek stb), és olyan nem fordulhat elő a mi optimista forgatókönyvünk szerint még egyszer, hogy a fejlesztők alig egy éven belül magára hagyják, nem frissítik és nem bővítik, a felhasználói visszajelzéseket pedig nem figyelik. És nyilván az is jót tenne neki, ha az egyre szűkülő tűzgyűrűbe szorult játékosok száma legalább a százat elérné. Erre van amúgy a legtöbb esély, egyre többen pletykálnak arról, hogy az EA példát vesz az Activision siker-receptjéről, és lesz F2P Battlefield móka.
Battlefield 2157
Mindmáig egyetlen alkalommal merészkedett csak a távolabbi jövőbe a széria, de az általunk vágyott futurisztikus spin-off nem a Battlefield 2142 folytatása lenne, hanem a DICE és a BioWare legfontosabb franchise-ainak egymásra találása. A címben szereplő dátum a Mass Effect univerzumában azt az évet jelöli, amikor kirobbant a First Contact War néven ismert háború az emberiség és a militáns turian faj között.
Mass Effect 3
Noha a részletesen dokumentált incidens minden fordulata ellenére túl apró falat lenne egy szerepjátékhoz, remek narratív alapként szolgálna egy crossover számára, úgy a sztorimódot, mint a multiplayert tekintve. A földön, vízen és levegőben zajló ütközetekhez hozzávehetjük még az űrharcot is, így végre nem csak a Battlefrontokban kergethetnénk a csillagokkal pettyezett fekete háttér előtt az ellenséges vadászokat.
Battlefield: Command & Conquer
Akad ám egy másik nagybecsű sci-fi franchise is az EA birtokában, amelyik izgalmas elegyet alkotna a Battlefielddel. A GDI és a Brotherhood of Nod négy alkalommal is fellángolt konfliktusát rendszerint madártávlatból követhettük szemmel, egyedül a 2002-es Renegade jelentett kivételt, és hiába tetszett sokaknak a perspektívaváltás, azóta sem kaptunk folytatást, ahogy évekkel később a Tiberium FPS is kukában végezte.
Command & Conquer: Renegade
Holott testközelből megtapasztalni, amint a stratégiai játékokból ismert tankok lépegetők és gyalogos egységek megindulnak egymás ellen, olyan élmény, amit lassan két évtizede hiába kérünk az EA-től. Az örök intrikus Kane pedig még mindig a játéktörténelem egyik emblematikus főgonosza, érdemes lenne visszahozni akár azon az áron is, hogy ismét elözönlenék a földönkívüli scrinek a bolygónkat. Persze nem is kellene feltétlenül a rossz emlékű Tiberian Twilight sztorijának a végét kiindulópontnak tekinteni, akárhol el lehetne helyezni egy újabb játékot a Command & Conquer idővonalán.
+1: Battlefield Thedas
Nincs törvénybe foglalva, hogy egy Battlefield csak és kizárólag a lőfegyverekről, valamint a harcjárművekről szólhat, elvégre jóval a puskapor feltalálása előtt is vívtak öldöklő háborúkat. Tálcán kínálná magát egy középkori környezetbe helyezett spin-off az eget elsötétítő nyílzáporral, elsöprő erejű lovasrohammal és elhúzódó várostrommal (eközben dinamikusan változna az időjárás, és akár a napszakok is).
Dragon Age: Inquisition
Amennyiben ezt az utat követné a DICE, kapnánk egy mutatós Chivalry-klónt, ám még izgalmasabb lenne az eredmény, ha a 12-13. századi Európa helyett a Dragon Age világának központi kontinense adna otthont egy, a most készülő Dragon Age 4 cselekményéhez csak érintőlegesen kapcsolódó kalandnak. A fajok és kasztok gazdag választéka, továbbá a mágia alkalmazása és a sárkányok bevetése garantálná, hogy a többjátékos módok hosszabb távon se fulladjanak unalomba, és végre valóban grandiózus, (nem pedig csak annak látszó) ütközetekben vehetnénk részt.
Ti is játszanátok az általunk elképzelt Battlefield spin-offokkal, vagy egészen más jellegű mellékszálakkal bővítenétek a franchise-t? Írjátok meg kommentben!