Agent
Ha a "Rockstar North" és a "PlayStation 3-exkluzív" kifejezések együttes használata nem biztató előjel, akkor talán semmi sem az, így nem csoda, hogy a gamer társadalom izgatottan fogadta az Agent 2009-es bejelentését. A játék egy hetvenes években bonyolódó hidegháborús kémkaland lett volna, fókuszban a lopakodással, szabotázsokkal és politikai gyilkosságokkal.
A 2009-es E3 után azonban nem sok hír érkezett a projektről, leszámítva néhány megerősítést arról, hogy készülőben van. A Take Two ugyan 2013-ban és 2016-ban még megújította az Agent névhez fűződő védjegyét, ám 2018-ban még ezt is dobta a kiadó, szóval már sosem tudjuk meg, hogy miként tálalta volna a szatírában brillírozó Rockstar a szuperhatalmak vetélkedését. A hangulatra azonban következtethetünk néhány kiszivárgott képből melyeket egy egykori fejlesztő, Darron Charles Hatton tárt a világ elé, és elvileg a játék 2009-es állapotát tükrözik.
Prey 2
Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha arra tippelünk, hogy jobban jártunk a Prey 2017-es rebootjával, hiszen az Arkane Studios feldolgozása még a hibáival együtt is remek játéknak bizonyult. Mégis ott motoszkál a fejünkben, hogy vajon milyen lett volna, ha a 2006-os eredetiért felelős Human Head Studios befejezheti a saját folytatását.
A Prey 2-t már röviddel az első Prey megjelenése után beharangozták, ám a játék fejlesztése csak 2009 végén vette kezdetét. A munka viszont nem tartott sokáig, mert 2011-ben szállingózni kezdtek a pletykák a projekt szüneteltetéséről. A rossz hír bejelentéséig egészen 2014-ig kellett várni, ekkor a Bethesda hivatalosan is elismerte a Prey 2 kukázását.
A kiadó azzal indokolta a döntést, hogy a fejlesztés iránya nem mutatott a siker felé, s még a minőséggel is komoly gondok voltak. A cinematic trailer és a fennmaradt gameplayek alapján viszont a Human Head baromi hangulatos vízióval készült, szóval fáj érte a szívünk, és kész.
This is Vegas
Egy Las Vegasban játszódó GTA-t ígért a Surreal Software This is Vegas című produkciója, melynek kiadásáért a Midway Games felelt. Az akkor még cím nélküli játékról 2006 környékén kezdtek szivárogni a hírek egy beszédes álláshirdetés miatt, de a Midway csak 2008-ban jelentette be Xbox 360-ra, PS3-ra és PC-re.
A This is Vegasban a Rockstar receptjét követve nincstelen senkiként érkeztünk volna a szerencsejátékok fővárosába, hogy aztán a rivális bandák harcába keveredve törjünk a csúcsra, vagy legalábbis valahová. A főgonosz egy pénzes étteremtulajdonos lett volna, aki meg akarja tisztítani a várost, elpusztítva annak "különleges atmoszféráját".
A projekt sírját a Midway csődje ásta meg, a koporsóját pedig a jogokat megszerző Warner Bros Interactive szegelte be, amely 2009-ben leállította a fejlesztést. A Surreal Sofware ezt követően még dolgozhatott egy ideig a LotR: War in the North karakterein és animációin, ám 2010-ben szélnek eresztették a stúdiót. A This is Vegas kapcsán pedig 2013-ban befutott egy kósza pletyka, hogy még mindig fejlesztik, ám végül nem követte új tartalom a 14 éve bemutatott trailert.
Silent Hills
Akinek ismerős a Metal Gear-sorozat, vagy legalább egy árva tesztet elolvasott a Death Strandingről, annak felesleges magyaráznunk, hogy miért fáj a mai napig Hideo Kojima Silent Hill-játékának kukázása. A rajongói körében félistenként tisztelt mester 2012-től dolgozott a Silent Hillsen, melyet a P.T. című (Playable Teaser) interaktív trailer leplezett le 2014-ben, ám itt meg is állt a dolog, mivel Kojima 2015 tavaszán összebalhézott a Konamival, és szedte a sátorfáját.
Így pedig valószínűleg sosem kapjuk meg a Silent Hillst, amit Norman Reedus főszereplésével és Guillermo del Toro közreműködésével kalapáltak, s ami elvileg még a játékon kívül is rémisztgette volna az embereket. A sztorit csak szomorúbbá teszi, hogy azóta még a P.T. PS5-ös futtatását is ellehetetlenítették, míg a Konami látványosan hanyagolja az egész szériát.
Itt van viszont helyette az Abandoned, egy Silent Hill-szerű indie-projekt, mely mögött sokan a rejtőzködő Kojimát vélik felfedezni, amire az exhibicionista fejlesztő is szeret rájátszani. Hát, erre mondják, hogy rossz csere volt.
Scalebound
A Scalebound a Prey 2-höz hasonlóan tökéletes példa arra, hogy egy játék érkezése csak akkor biztos, ha már tényleg meg is jelent, a szemünk előtt pörgött le a stáblista, és egy GS-teszt alatt szidjuk az írót, amiért nem ért egyet velünk. A fejlesztés 2013-as indulása után két évvel ugyanis már egy látványos gameplay demón tündökölt a PlatinumGames (Bayonetta, Nier: Automata) Xboxra és PC-re szánt játéka, ám még ez is kevés volt a projekt megvalósulásához.
A sárkányos akció RPG-t eredetileg 2016-ban dobták volna piacra, amit aztán 2017-re toltak, de abban az évben már nem sokáig kellett izgulnunk érte, mivel a jogokat birtokló Microsoft január 9-én be is jelentette a Scalebound kukázását. A vállalat hivatalosan sosem indokolta meg a döntést, de jelentések szerint a motorral kapcsolatos gondok és a betartatlan határidők álltak a háttérben.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Az Xbox-fejes Phil Spencer néhány hónappal később úgy nyilatkozott, hogy a Scalebound bejelentése elsietett volt, s hogy nem tudott volna megfelelni trailerek által tüzelt rajongói elvárásoknak. A PlatinumGames vezetője ugyanakkor még tavaly is arról beszélt, hogy szívesen visszatérne a projekthez.
Ti milyen egyéb, ígéretesnek tűnő, de később a kukában landoló játékot vártatok? Írjátok meg kommentben!