Hirdetés

10 elkaszált játék, amivel szívesen játszottunk volna

|

A városromboló kaijuktól a steampunk Batmanen át az Obsidian Disney-szerepjátékáig számos ígéretes projekt ment a levesbe az elmúlt évtizedek során.

Hirdetés

Nemrég robbant a hír, hogy elkaszálhatták a PlayStation hét éve fejlesztett exkluzívját, a kőkorszakba visszarepítő Wildot. A túlélőelemekkel megspékelt kaland sorsa állítólag az író-rendező Michael Ancel (Rayman, Beyond Good & Evil) visszavonulásával pecsételődött meg, mi viszont elgondolkodtunk, hogy hány hasonló sztorit láttunk már az évek során.

A válasz pedig az, hogy sokkal-sokkal többet, mint amennyi egy ilyen cikkbe beleférne, de egy válogatás keretében azért megkíséreltünk összeszedni néhány érdekesebb címet, ami sosem jutott el a boltokig.

Hirdetés

A Star Wars játékok esetében már külön is foglalkoztunk a témával, szóval az 1313-at és a Project Ragtaget másik listán érdemes keresni, de így is maradtak izgalmas tételek.

Kaiju

Lehet, hogy 2021-ből nézve nehéz lázba jönni egy 25 éves, soha meg nem jelent RTS-től, de a Kaiju mégis méltó arra, hogy megalapozza a hangulatot. A dallasi DigiFX Interactive 1996-1997 környékén fejlesztett játékában a japán szörnyfilmekből ismert gigászi kaijuk vagy az emberek oldalán szállhattunk volna harcba, választásunktól függően városok védelmére vagy elpusztítására koncentrálva. 

Mondanunk sem kell, hogy az utóbbi hangzik jobban, hiszen még a Sim City-sorozatban is iszonyú szórakoztató volt UFO-kat, vagy épp óriásrobotot szabadítani az aprólékos munkával felépített településeinkre. A Warner-féle MonsterVerse-zel az utóbbi években ráadásul virágkorát éli a téma, szóval modern grafikával simán el tudnánk képzelni a sosemvolt Kaiju újragondolását.

Ezt persze már biztosan nem a DigiFX készítené el, mivel a stúdió pénzügyi gondok miatt még 1997-ben bezárt, a Kaiju angol nyelvű sajtóanyaga viszont ma is olvasható az interneten.

The Thing 2

John Carpenter 1982-es horror mesterműve, A dolog videojátékos feldolgozása szerencsére a jobban sikerült adaptációk sorát gyarapította. A Computer Artworks 2002-es TPS-e nem csak a film sztoriját egészítette ki méltó módon, de játékmenete is hozta az elvárt atmoszférát, így a pénztáraknál és a kritikusoknál is sikert aratott.

Ez azonban kevés volt az anyagi gondokkal küszködő brightoni stúdió megmentéséhez, amely mindössze egy évvel a The Thing megjelenése után csődbe is ment. A csapat végnapjai táján már zajlott a sikerjáték folytatásának előkészítése, amiből így persze semmi sem lett, néhány artwork és karakteranimáció viszont fennmaradt az utókor számára.

Az előkészítési fázis dokumentumaiból az is tudható, hogy a The Thing 2 az első részből ismert Blake-et és MacReady-t követte volna, a helyszínek közt havas kisvárossal, tengeri olajfúrótoronnyal, és még egy anyahajóval is.

StarCraft: Ghost

Időről időre akadnak játékok, melyek körül évekig megy a huzavona, hogy készülnek-e, vagy sem, s ha netán meg is jelennek, akkor sem mindig kielégítő a végeredmény (khm…Duke Nukem Forever). A StarCraft külső nézetes, lopakodós spin-offja, a Ghost azonban sikeresen elkerülte ezt a sorsot, hiszen háromévnyi fejlesztés után, 2005-ben a Blizzard "határozatlan időre" parkolópályára tette.

A játék esetleges megjelenésére még 2013-ban is utalt egy blizzardos fejlesztő, 2014-ben viszont az akkori cégvezető, Mike Morhaime egyszer s mindenkorra tisztázta, hogy elkaszálták az eredetileg PS2-re, Xboxra és Nintendo GamecCube-ra tervezett produkciót. Ezzel azonban még nem ért véget a történet, tavaly ugyanis kiszivárgott a Ghost 2003-as buildje, így pontosan láthattuk, mire számíthattunk volna a Novát követő kalandtól.

Mi továbbra is úgy gondoljuk, hogy korszerű keretek közt lenne potenciál a StarCraft univerzum ilyetén bővítésében, bár ezen a ponton igazából bármit üdvözölnénk, ami nem a StarCraft II-gittet rágja tovább.

Dwarfs

KotOR II, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity. Csak három azon címek sorából, melyek bizonyítják, hogy az Obsidian Entertainment kiválóan érti a dolgát, ha szerepjátékokról van szó. Most éppen a ki tudja, mikor érkező az Avowedot várjuk tőlük nagyon, az elkaszált projektjeik között viszont egy még izgalmasabb tétel is akad. A 2005-2006 környékén kalapált Dwarfs (PS3, Xbox 360) ugyanis nem máshol, mint a Hófehérke és a hét törpe univerzumában játszódott volna.

A kaland elkészítésére maga a Disney kérte fel a stúdiót, akik akkoriban egy darkosabb előzményfilmen dolgoztak az 1937-es meséhez. Az Obsidian művét ennek a kísérőjéül szánták, a játék hangulatáról pedig sokat elárul, hogy a nyitójelenetben egy mágiától megtébolyult herceg bőrébe bújtunk volna, aki végez a saját anyjával, a gonosz boszorkány előtt a trónon ülő királynővel.

A tervezési munkát Kevin Saunders (KoTOR2, Neverwinter Nights 2) vezette, az írásért pedig Josh Sawyer (a Fallout: New Vegas későbbi rendezője) felelt. Sawyer később egy akció-RPG-be oltott Pixar-film és egy Nintendo-exluzív keresztezéseként jellemezte a projektet, amely végül azért nem készülhetett el, mert a Pixartól átigazolt John Lasseter kukázta a Hófehérke-előzményfilmet.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Gotham by Gaslight

A Batman-rajongóknak bizonyára nem kell bemutatni a Gotham by Gaslight (magyarul Gotham gázfényben) című történetet, amely 1889-be helyezte az éjszakai igazságosztó karakterét, a főgonosz szerepében a Gothambe kiruccanó Hasfelmetsző Jackkel. Brian Augustyn és Mike Mignola 1989-es klasszikusa valósággal ordít a feldolgozásokért, így nem csoda, hogy egy időben még a játékadaptáció ötlete is szóba került.

A projektet a F.E.A.R. 3-at fejlesztő Day 1 Studios gondozta, akiket később felvásárolt a Wargaming, így Wargaming Chicago-Baltimore néven ők készítették el a World of Tanks konzolos átiratait. A Gotham by Gashlight játék valójában sosem volt több egy ötletnél, ami azért maradt parlagon, mert a THQ képtelen volt megszerezni a jogokat a Warnertől. Az Xbox 360/PS3 érába szánt játékhoz csak néhány koncepció és egy kedvcsináló demó készült, melyek később nyilvánosságra is kerültek, hogy legyen min keseregnünk.

A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)