Hirdetés

Mi lehet az oka, hogy egyesek inverz irányítással játszanak kontrolleren?

|

Legtöbben azt gondolnánk, hogy csak a gyerekkori beidegződések miatt van, hogy néhányan fordított nézetű irányítást használnak a játékokban, de lehet, hogy ennél összetettebb a kérdés.

Hirdetés

A legtöbben a repülőszimulátorokig vezetik vissza azt a jelenséget, hogy rengeteg olyan játékos van, akik valamiért a videojátékok irányításában fordított Y-tengelyt használnak, azaz úgy néznek lefelé, hogy az analóg kart felfelé tolják, és ugyanígy fordítva is (nálunk HP ezen mozgalom élharcosa, pontosan a PS1-es Ace Combat alapozta meg furcsán kötött rendszerét). Persze az is egy logikus magyarázat, hogy aki sokat szimulátorozott gyerekkorában, annál így rögzült be az irányítás, de lehet, hogy ennél komplexebb folyamatok állnak a háttérben.

A Dr. Jennifer Corbett és Dr. Jaap Munneke a londoni Brunel University Visual Perception and Attention laborjának munkatársai. Ők figyeltek fel egy cikkre, mely a fordított irányítás jelenségéről szól, ezután pedig úgy döntöttek, hogy megnézik az emögött meghúzódó tudományos magyarázatot is. Érdeklődésükhöz hozzájárult az is, hogy jelenleg nem mehetnek be a laborba, így online kutatás után kerestek.

Hirdetés

Jelentkezőket kerestek a kísérleteikhez, akiknek különböző feladatokat kell majd végrehajtaniuk, emellett pedig jó pár kérdésre is válaszolniuk kell a videojátékos szokásaikról. Szerintük a legtöbb kutatás azt vizsgálja, hogy az ember hogyan koncentrál egy-egy adott objektumra,  azonban az észlelés ennél sokkal összetettebb, és ennek feltérképezésében segíthet, ha megértjük, miért választják néhányan a fordított irányítást.

"Például az is kiderülhet, hogy azok az emberek, akik nagyobb mértékben hagyatkoznak a vizuális észlelésre a testi helyett, nagyobb eséllyel választják vagy épp nem választják a fordított Y-tengelyt a konzoljukon."

- mondta Dr. Corbett a The Guardiannek adott interjújában.

Szerintük az észlelés ilyen szintű megértése rengeteg területen segíthet, kezdve a biztonsági ellenőrzésektől a pilóták teljesítményének növelésén keresztül egészen a röntgen alatt vizsgálandó területek megállapításáig. A kísérletek jelenleg is zajlanak, tehát az eredményre még egy ideig várnunk kell.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)