Hirdetés

Elhunyt a Wing Commander és a Quake dizájnere

|

Szombat reggel elhunyt Paul Steed, a játékipar egyik igazi veteránja. A halál oka jelenleg még ismeretlen.

Hirdetés

Paul Steed volt tervező, 3D modellező, animátor, kreatív igazgató, CCO, és elnök is. Az első Xbox megjelenésekor jelentős szerepet játszott abban, hogy a Wing Commander 3D-sé váljon. Pályáját a kilencvenes években kezdte az Originnél, és olyan meghatározó PC-s címeken dolgozott, mint a Wing Commander sorozat, a Wings of Glory, vagy a Bioforge. De jelentős mennyiségű munkát fektetett az id Software Quake sorozatába is, amikor pedig nem játékokkal foglalkozott, akkor könyveket írt a modellezésről és az animációkról, melyek az új generációs 3D modellezőket inspirálták.

Élete utolsó évében megalapította a saját cégét, mely az Exigent nevet viselte. Az alábbiakban azokat a címeket találjátok, melyhez Paulnak is köze van, és aki ezt a listát átolvassa, az láthatja, hogy valóban kivételes tehetségű ember távozott közülünk.

  • Sorcery (2012), Sony Computer Entertainment America, Inc.
  • Kwari (2008), Kwari (IOM) Limited
  • Neverwinter Nights 2: Gold (2008), Atari, Inc.
  • Test Drive Unlimited (2007), Atari UK Ltd.
  • Act of War: High Treason (2006), Atari Europe S.A.S.U.
  • BattleZone (2006), Atari, Inc.
  • Driver: Parallel Lines (2006), Atari, Inc.
  • Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure (2006), Atari, Inc.
  • Neverwinter Nights 2 (2006), Akella
  • Shadow Ops: Red Mercury (2004), Atari Europe S.A.S.U.
  • Return to Castle Wolfenstein: Operation Resurrection (2003), Activision Publishing, Inc.
  • Betty Bad (2002), WildTangent, Inc.
  • Return to Castle Wolfenstein (Game of the Year) (2002), Activision Publishing, Inc.
  • Return to Castle Wolfenstein (2001), Activision Publishing, Inc.
  • Quake III: Team Arena (2000), id Software, Inc.
  • Kingpin: Life of Crime (1999), Interplay Entertainment Corp.
  • Quake II (1999), Activision, Inc.
  • Quake III: Arena (1999), Activision, Inc.
  • Quake III: Arena (Elite Edition) (1999), Loki Entertainment Software, Inc.
  • Quake II Mission Pack: Ground Zero (1998), id Software, Inc.
  • Quake II Mission Pack: The Reckoning (1998), Activision, Inc.
  • iM1A2 Abrams (1997), Interactive Magic Ltd.
  • Quake II (1997), Activision, Inc.
  • Quake Mission Pack No 1: Scourge of Armagon (1997), id Software, Inc.
  • Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity (1997), id Software, Inc.
  • Quake (1996), id Software, Inc.
  • Wing Commander IV: The Price of Freedom (1996), Electronic Arts, Inc.
  • BioForge (1995), ORIGIN Systems, Inc.
  • Wings of Glory (1995), Electronic Arts, Inc.
  • Wing Commander Armada (1994), Dong Seo Interactive
  • Wing Commander III: Heart of the Tiger (1994), Electronic Arts, Inc.
  • Strike Commander (1993), ORIGIN Systems, Inc.
  • Strike Commander (CD-ROM Edition) (1993), ORIGIN Systems, Inc.
  • Strike Commander: Tactical Operations (1993), Electronic Arts, Inc.

Paul rengeteg energiát fektetett a játékok fejlesztésébe, és hitt abban, amit csinált, sosem tagadta meg önmagát. Még a 2008-as GDC-n adott interjújában is erről beszélt: „Amikor bemész az ajtón, ne legyen rajtad öltöny és nyakkendő. Amikor én jelentkeztem egy munkára egy raktárban, nyakkendő és öltöny volt rajtam és a főnökeim már akkor tudták, hogy nem fogom megkapni a melót. Ha öltönyben jelensz meg egy játékokkal foglalkozó cégnél, nem fognak megbízni benned. Ne játszd meg magad. Maradj „igazi”. A játékipar arról szól, hogy „igazi” legyen – nem csak, hogy az legyen, az is maradjon.”

Ő egy olyan ember volt, aki abban hitt, hogy semmit nem adatik csak úgy, az embernek szenvedéllyel kell csinálnia amit, csinál, bármilyen utat is válasszon, és így elérheti, amit csak akar. Paul Steed meglátását arról, hogy hogyan lehet bekerülni a játékiparba remekül összefoglalta egyik nyitóbeszédjében: „ Az igazi trükk, hogy ismert maradj, hogy fontos maradj, és hogy érdekeljen, amit csinálsz, bármi is legyen az. A mi kis cégünk így válik majd egy hatalmas és megállíthatatlan óriássá. Ambíció, kemény munka, kitartás, szerencse, és szégyentelen önreklámozás – ez mind része a munkának.”.

Köszönjük, hogy játszhattunk játékaival, nyugodjék békében.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)