Mikor a tavalyi E3-on leleplezte a Microsoft a Project Scorpiót, sokak fejében az volt a legfontosabb kérdés, mennyit is kér el a gyártó a piacvezető teljesítményért. Ma erre is választ kaptunk: az Xbox One X-ről kiderült, hogy közel kétszer annyiba kerül, mint kistestvére, az S.
A sajtókonferenciát követően erről is megkérdezték az Xbox marketingrészlegének vezetőjét, Aaron Greenberget. Ugyan a Microsoft részéről mindenki azt szajkózta, a gép prémium jellege látszik majd az árazáson is, többen mégis azt gondolták, a cég a jelentősen gyengébb PlayStation 4 Próval megegyezően árazza be a legerősebb konzolt, így minden bizonnyal sok vásárlót átcsábítva az Xbox oldalára. Greenberg szerint így is elégedettek lehetnek.
"Büszkék vagyunk az árazásra. Az a helyzet, hogy ezt a kezdetektől fogva prémium terméknek terveztük, ami a legerősebb, a legjobban teljesít az eddig látott konzolok közül és kompromisszumok nélküli 4K-s játékot hoz. Vegyük példának a Forzát, ami natív 4K-s felbontás mellett 60 fps-t produkál. Ehhez egy rendkívül erős GPU-ra van szükség és sok-sok memóriára. Ehhez egy egyedi kialakítás kellett, úgyhogy kompromisszumok nélkül terveztük meg az Xbox One X-et. Ezt nem egy alacsony árú doboznak szántuk. Prémium terméknek építettük, azoknak, akik az általuk látott legeslegjobb konzoljátékokat szeretnék"
- válaszolta az Xbox marketingfőnöke.
Az eddigi kommunikáció alapján úgy tűnik, eddig főleg a natív 4K elérése igazolja a PS4 Prónál magasabb árszintet, hiszen csak a Forza 7-ről tudjuk, hogy képes 60 fps-re ezen a felbontáson. Később persze még kiderülhet, hogy melyik játékban mennyivel tud majd többet az Xbox One X, ahogy akadnak, akik szerint még a héten megtudjuk, meddig tudhatja magának a világ legerősebb konzolja címet az új Xbox.
Szerintetek reális a 25 százalékkal magasabb ár a Microsoft új gépéért?