A New York Egyetem játékdizájnnal foglalkozó intézetének sikerült a Bioware csapat néhány tagját elcsábítani egy előadás erejére. A Dragon Age: Inquisition kreatív rendezője, Mike Laidlaw és a projektírója, David Gaider a játékaikban alkalmazott narratív trükkökről és a felmerülő nehézségekről meséltek.
Az előadás tanúsága szerint a nyitó jelenetsor kifejezetten nagy fejtörést okozott, különös tekintettel arra a jelenetre, amikor a játékos karaktere először találkozik Roderickkal. „Azt a jelenetet vagy hétszer átdolgoztuk a játék készítése alatt" - emlékezett vissza Laidlaw.
„A korai változatokban Cassandra sokkal ellenségesebben viselkedett a játékossal. Más verziókban Roderick ott sem volt, és a szerepét Leliana töltötte be. Voltak olyan tervek is, hogy Varric és Solas jelen sem lesznek" - mondta a rendező.
Azt is kifejtette, miért volt ilyen fontos ez a jelenet: „Fel kellett vázolnom egyfajta szembenállást... érzékeltetnem kellett, hogy a szereplők közül senki sem hajlandó átvenni az irányítást és megoldani a problémát. Emlékszem, az egyik iránymutatás az volt Davidnek [Gaider, az író] és a csapatának, hogy tulajdonképpen arra az emberre van szükségünk, aki lezárja a Szellemirtók szellemcsapdáját."
Az egyetem egyébként az egész előadást élőben streamelte, alant pedig még pár napig megnézhetitek, mit mondtak a készítők az Inquistionről és a Dragon Age világáról általában.