Az első változás, hogy az új motornak nincs számozás a végén. A CryEngine fejlesztőinek elmondása szerint az eszköztár annyi fejlesztésen, finomításon ment keresztül, hogy mára már teljesen átalakult.
A továbbiakban tehát csak CryEngine lesz a neve a képmegjelenítők démonának. „Mióta a CryEngine 3 2009-ben megjelent annyi változáson ment keresztül, annyi újdonság került bele, hogy már rég nem is ugyanaz a motor, mint akkor volt.” A Crytekes Carl Jones legalábbis szentül hisz ebben, és miért is ne hinnénk neki? A CryEngine mindig csodaszép képeket rajzolt elénk (a Crysis 3-nál sem ez volt a gond), de a sebesség mindig problémás volt. A next-gen platformok érkezésével utóbbi probléma is elillan.
Az új fejlesztői eszköztár támogatja a PC-t, a Wii U-t és a többi következő generációs gépet. A jelenlegi konzolok sincsenek még kizárva és idővel még bővülhet a támogatott platformok listája.