A 2012-ben megjelent Xcom: Enemy Unknown csapatalapú stratégiája a sikeres eladások után egy kiegészítővel gazdagodik, mely új pályákkal, multiplayer tartalommal, és egy vadonatúj játékelemmel bővíti ki az alapjátékot. Az Xcom: Enemy Within onnan folytatja tovább a történetet, ahol az alapjáték abbahagyta. Joggal tehetjük fel a kérdést persze, hogy ha a játék végére már a legmodernebb, alien-alapú technológiával harcoltunk, hová fejlődhetünk tovább; és persze egyáltalán ki ellen?
Ezekre a kérdésekre Ananda Gupta vezető fejlesztő válaszolt: "A játékban lehetőségünk lesz arra, hogy a földönkívüliek technológiáját már nem csak fegyverként használhassuk, hanem a testünkbe is beépítsük. Innen ered a kiegészítő címe is".
Már le is rántották a leplet az egyik nagy újításról, a MEC ruháról (Mechanized Exoskeletal Cybersuit), melyet az új, Mech Trooper kaszt fog viselni, lángszóróval vagy gránátvetővel karöltve. Szintén újdonság a "meld" nevű nyersanyag bevezetése, mely az emberi és földönkívüli biológia összekeverésénél használatos. Ezek mellett sok apró újítást is kapunk, mint a fejlesztett inventory kezelés, offline csapatmenedzselés multiplayerben, és rengeteg új pálya.