A GameSpot kedves kollégájának volt szerencséje leülni az XCOM 2 vezető producerével, aki örömmel mesélt az egyik legfrissebb karakterről, a Sharpshooterről. Az új katona gyakorlatilag egy átalakított mesterlövész.
Garth DeAngelis elmondása szerint sok játékos számára könnyítette meg a végjátékot az első részben egy teljesen maximumra fejlesztett lövész. A távolból puttyongató félisten gyakorlatilag bármilyen fenyegetéssel elbánt, nekünk csak arról kellett gondoskodnunk, hogy ne harapjon fűbe. Míg a Sharpshooter hasonló célt szolgál, azért ennél izgalmasabb szerepe lesz.
Ezúttal kétféleképpen fejleszthetjük a karaktert. Lesz a szokásos sniper ág, amin a távolsági harchoz köthető képességek várnak majd, illetve lesz a Gunslinger, ami a pisztolyhősöknek szól. Ha az előbbi ágat részesítjük előnyben, akkor hősünk a tetők kényelmes magasságából fogja leszedegetni a rossz arcokat, míg ha az utóbbit választjuk, akkor a közelharcra alkalmasabb fegyvereivel az utcaszinten érzi majd otthon magát emberünk.
Ahogy haladunk a történetben egyre több speciális mozdulatot tanulhat meg a karakter, és ha szeretnénk, akkor keverhetjük a két fejlesztési fát, így egy minden téren effektív harcost kapunk majd.
A producer elmondása szerint kicsit nehezebb dolga lesz a játékosoknak az XCOM 2-ben a Sharpshooterrel, de alapvetően nem akarnak egy gyengébb Snipert kihozni az új karakterből. Szerintük helyénvaló volt, hogy a sztori vége felé mi kerültünk fölénybe, és könnyedén eltakaríthattuk az útból az ellent. Ha ügyesen fejlesztjük a Sharpshootert, ez most sem lesz másképp.
Az XCOM 2 novemberben érkezik PC-re, Mac-re és Linux-ra.