A Gears of War széria atyja, Cliff Bleszinski nagyon szereti a Twittert - 13 üzenetben fejezte ki aggodalmát az Xbox One tegnap nyilvánosságra hozott változásai miatt.
„Több stúdió zár be, több lesz a mobilos játék” - írta Bleszinski, mikor megkérdezték tőle, hogy mit gondol, mi lesz a fejlesztők sorsa a DRM eltörlése után. Egy későbbi tweetben elárulta, hogy a Gamertagek és az eladások aránya „nem valami szép”, utalva ezzel arra, hogy a használt játékok jelentős profitveszteséget okoznak a fejlesztőknek. Szerinte a Microsoft a digitális játékokhoz csábító extra tartalmat kínál majd, hogy ne dobozos kópiákat szerezzünk be, és ennek következtében ne adhassuk tovább azokat. „Azt szeretném, hogy a fejlesztők, akik szétdolgozták magukat, játékuk minden példányából ők jussanak bevételhez a Gamestop helyett. Kapjam be, mi?”
I want *developers* who worked their asses off to see money on every copy of their game that is sold instead of Gamestop. Fuck me, right?
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 19, 2013
Megtudhattuk még tőle, hogy véleménye szerint megnövekedik majd az „erőltetett multiplayer” és a DLC-k alkalmazásának mértéke, de a mikrotranzakció kedvelői (van ilyen?) is rengeteg tartalomból válogathatnak (Sapkákat mindenkinek!). Szintén érdekes azon - nagy valószínűség szerint igaz - kijelentése, hogy a Microsoft nem a játékosok panaszkodása, sokkal inkább a Sony miatt változtatott a kezdeti hozzáálláson. Bleszinski egyébként a digitális forgalmazás híve, megjegyezte, hogy a Blood Dragont és a Minecraftot is a disztribúció ezen formájának köszönhetjük. Ti mit gondoltok, valóban rosszul döntött a Microsoft? A végére jöjjön egy poénos kis bejegyzés, szintén Bleszinski billentyűzetéből:
Valve. RT @hns821: @therealcliffyb So who do you think will win this generations console wars?
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 19, 2013