A Microsoftos Phil Spencer mesélte el nekünk, hogy az Xbox One first-party játékokat úgy tervezték, hogy azok folyamatos online kapcsolat mellett fognak működni, így amikor az állandó kapcsolat ötletét elvetették a rajongók negatív reakciói miatt, akkor az kihatott a kódra is.
„A változást az offline lehetőségek beiktatása okozta, így a telepítési kód nem olyan hibátlan, mint lehetett volna” – nyilatkozta Spencer az IGN-nek. Elmondása szerint vannak játékok, melyek gyorsabban települnek, mint PS4-en és ez természetesen fordítva is igaz. Vannak esetek, ahol sokkal rosszabb Xbox One-on a helyzet és ezt nem is tagadja.
„A mi meghajtóink nyilván ugyan azzal a sebességgel működnek, szóval mi a probléma? Adatokat gyűjtök. Szeretnék javítani a telepítési időn, hogy az emberek olyan gyorsan kezdhessenek játszani, ahogy csak lehet. A prioritási listám tetején van a probléma.” - tette hozzá. Azt nem említette, hogy mikor számíthatunk valamilyen javításra, de legalább dolgoznak az ügyön.