A Titanfall az első játék, melyben láthattuk hogyan működik a Microsoft felhő rendszere, de az eredmény még mindig nem volt túl látványos. Most itt egy tech demó, ami már jobb képet mutat a rendszer képességeiről.
A felvétel egy korábbi livestream adásból származik, melyet a Microsoft a fejlesztőknek tartott. A videón láthatjuk a tech demót egy PC-n futni ideális körülmények között. Mint olyan, ez nem feltétlenül adja vissza egy Xbox One lehetőségeit, de egy körülbelüli képet azért festhet róla.
Végülis, amikor az ember rohangál a Titanfall épületein, és felrobbant mindent, ami az útjába kerül (leginkább ellenséges katonákat), akkor nem áll meg végiggondolni, hogy „ó, ennek az AI-nak a viselkedése kiválóan lett kiszámolva a felhő szervereknek köszönhetően, kizárt, hogy erre egy konzol önmagában képes lenne”. Csak futsz, lősz, és robbantasz.
Persze ez a rendszer sem tökéletes. Ahogy bármilyen szerver esetén, itt is előfordulhatnak problémák a játékos és a kiszolgáló közt, ilyenkor pedig beüt a krach. Különösen gyakran előfordulhat ez egy Titanfall típusú játék esetében, ahol folyamatos a pörgés, állandóan számolgatni kell a különböző változókat. Ha a teljes játéklogikát a felhő kezeli, akkor megtörténhet a baj, ahogy látszik az az alábbi képen is. Persze a Titanfall még csak előfutára az egész felhő alapú rendszernek, így bőven várható javulás, de hogy vajon sikerül-e elérni a közel tökéletes szintet, egyelőre a jövő zenéje.
Ti mit gondoltok, az állandó hardveres problémákra, korlátokra ez lesz majd a megoldás?