A játék kreatív igazgatója, Dan Greenawalt beszélt a Forza 5 egyik szolgáltatásáról, a Drivatarról, ami szellemekként rak be mellénk mesterséges intelligencia által irányított autókat ellenfélként.
Az Xbox One felhő alapú számításában óriási lehetőségeket lát és a fejlesztés során az volt a cél, hogy egy folyamatosan tanuló MI-t hozzanak létre, amihez ugyebár nem jön rosszul az Xbox One által biztosított gyors számítási sebesség. Az MI fejlesztéséhez nem kellenek valós idejű számítások, ezért a konzol sem lesz leterhelve, így bőven jut erőforrás a kép- és hangfeldolgozásra is.
"Ahelyett, hogy az Xbox One számítási erőforrásának akár 20%-át is felhasználnánk, a cloud computing segítségével ezt a konzol teljes erőforrásának hatszorosával is meg tudjuk tenni, az a 20% a gépen pedig megmarad, amit felhasználva javíthatunk pl. a grafikai élményen", mondta el Dan.
Jól hangzik ez a 600% leírva, de vajon érezhető is lesz az eredmény a Forza 5-ben? Hamarosan kiderül.