208 nap, 4 óra, 17 perc és 40 másodperc. Nos igen, ennek a fránya WoW-nak van egy ilyen csúnya tulajdonsága, hogy méri azt az időt, amennyit eltöltöttünk Azeroth csodás világában az elmúlt 10 évben. Nem vagyok rá igazán büszke, hogy kicsivel több mint fél évet néztem a tauren harcosnőm ringó csípőjét, miközben raidekre jártam, online barátságokat kötöttem és ismerkedtem ezzel a fantasztikus világgal. Okosabban is eltölthettem volna ezt az időt, de nézzük az érem másik oldalát, járhattam volna kocsmába is akár. Szerencsére sikerült egészen jól beépítenem a World of Warcraftot a való életbe, nem hagyott faképnél az asszony, megszülettek az ikrek, sőt még dolgozni is eljártam rendszeresen. Az elmúlt 10 évben viszont kihagytam a valóságshow-k 95%-át, nem néztem egyetlen tehetségkutató műsort sem és fogalmam sincs, hogy milyen zenét játszik Lady Gaga.
A hadurak visszavágnak
A Warlords of Draenor már az ötödik kiegészítője a WoW-nak, de szerencsére ez egyáltalán nem látszik meg a minőségen. Nagyon okosan felépített történet, egy rakás újítás és irdatlan mennyiségű tartalom várja a játékosokat. A történet középpontjában az a Garrosh Hellscream áll, aki a Horda új vezetőjeként igyekezett tönkre vágni a törékeny békét a Horda és a Szövetség között. Bűneit azzal koronázta meg, hogy romlásba döntötte a pandák legszentebb területét, de aztán a raidelő hősök segítségével sikerült jól orrba vágni és mindenki azt hitte, hogy a pandák elássák valami félreeső helyen.
Azok a bambuszrágó pacifisták azonban elszúrták, Garrosh megszökött és egy nagy hatalmú szövetséges segítségével visszament az időben, majd sikeresen megakadályozta, hogy az orkok igyanak Mannoroth démonvéréből. Így alakult meg az Iron Horde, mely a modern technológia segítségével egyesítette az ork törzsek nagy részét és Azeroth meghódítására törekszik. Az első csapatok már meg is érkeztek a Dark Portal innenső részére, már csak idő kérdése, hogy kitörjön a harmadik ork háború. Az idősíkok közötti helyzet tehát egyre fokozódik, itt az idő hogy a Blizzard elindítson hétmillió hőst eme kényes konfliktus megoldásának céljából.
Minden kezdet nehéz
Az utóbbi egy évben szokásunk lett, hogy egy nagyobb lélegzetű MMORPG-t több hónapon keresztül tesztelünk le, úgy gondoljuk, hogy a WoW is megérdemli ezt a lehetőséget. Nem is nagyon lenne más lehetőségünk, mivel a raidek néhány hétig még zárva vannak, azok megismerése nélkül meg jóérzésű WoW-os nem mond véleményt. Ennyi idő bőven elég lesz arra, hogy szépen felhúzzuk a karakterünket 100-as szintre (ez az új maximum), és az instákból kicsit felöltözzünk az első nagy megmérettetésre. A megjelenés óta csak hét nap telt el, de túlzás lenne azt mondani, hogy sikerült zökkenőmentes rajtot venni. Elhiszem, hogy DDOS támadások kereszttüzében nehéz kiszolgálni több millió játékost, de bizonyos szerverek túl sokat vannak kikapcsolva, ráadásul nem ritka a többezres sor a bejelentkezésnél, illetve a masszív lag, ami megöli a játékmenetet. Kell még néhány hét, mire rendbeszedi a Blizzard a játékot, de ez már csak így megy egy ennyire népszerű játéknál.
Ide nekem a helyőrséget
A Warlords of Draenor kétségtelenül legnagyobb újítása a helyőrségek bevezetése lett. Ez igazából egy elzárt területen üzemel, ahol a játékosok kialakíthatják a saját kis birodalmukat, ahol ők a nagyfőnökök. Mi határozhatjuk meg, hogy milyen épületeket építsenek fel a peonok, csatlósokat toborozhatunk, ezeket elküldhetjük kalandozni ahol fejlődhetnek és értékes holmikkal és arannyal megrakodva térhetnek vissza a bázisra. Igazi kis játszótér, néha azon kapom magam, hogy több időt töltök el a bázisom fejlesztésével, mint az aktuális sztoriszál kibogozásával. Nagyon kíváncsi vagyok, meddig fog kitartani ez a lelkesedés, kicsit emlékeztet a Pandaria konyhakertjére, az is csak addig volt érdekes míg tökéletesre nem fejlesztettem, azután már arra sem vettem a fáradságot, hogy leszüreteljem a termést.
Az ötödik elem
A Blizzard nagyon ért ahhoz, amit csinál, de azért már látszik, hogy 10 éve tolják nagyiparban a játékot. Az új karaktermodellekre már nagy szükség volt, de sajnos még ez sem elég ahhoz, hogy űberelje a konkurenseket grafikai szinten. Az animációk a játékmotorral hangulatosak, de nagyon homályosak, olyan, mintha valami szűrőn keresztül néznénk az eseményeket. Nagyon hiányoltam az új fajokat és kasztokat, és ezen az sem segített, hogy minden egyes Warlords tulajdonos azonnal felhúzhat 90-es szintre egy karaktert. Mint egy falat kenyér, annyira hiányzik továbbá a repülés, ami egyelőre teljesen le lett tiltva a Warlordsban, de a hírek szerint egy későbbi patchben már engedélyezni fogják.
Összességében elmondható, hogy ez egy a jobban sikerült WoW kiegészítők közül, de nagyon nagy bajban lennék, ha sorrendet kellene felállítanom. Nálam a Burning Crusade mindenképpen az élen van, de nem igazán tudok nagyon rosszat mondani a többire sem, mindegyiknek megvan a hangulata, ami segített abban, hogy kellemesen töltsem azt a rengeteg időt, amit a cikk elején felfedtem.
Hamarosan folytatjuk!