Tom Chilton beszélt arról, hogy mi lehet az oka annak, hogy a World of Warcraft 12 milliót is elérő játékosbázisa mára csaknem a felére, 7 millióra csökkent (csak 2013 első negyedévében 600.000-el csökkent az előfizetők száma). A magyarázat nem megdöbbentő, de annál inkább őszinte:
"Először is, a játék évről évre egyre öregebb lesz. Nem forradalmasíthatjuk már csak úgy anélkül, hogy ezzel magukra ne hagynánk a már meglévő játékosbázist. Ez nagyban meghatározza, hogy milyen mértékben változtathatunk a játékélményen. A hardcore játékosok elvárásai pedig még nehezebbé teszik a dolgunkat."
"Vegyünk egy példát: a World of Warcraft kiegészítő modelljét vetítsük rá a Call of Duty-ra. Milyen lenne, ha amikor megjelenik a Call of Duty: Ghosts, az csak akkor lenne érdekes számodra, hogy ha az összes előző részét kitoltad volna? El lehet képzelni, hogy ezt a piac mennyire elutasítaná. Ezért kell nekünk jobb munkát végezni minden alkalommal és olyan új tartalmat hozni a játékba, amikor kiadunk egy kiegészítőt, ami megfelel az eddigi elvárásoknak, a meglévő játékosbázisnak és új játékosokat is bevonz egyszerre."
Tom Chilton amellett, hogy a pet harcokat sikeres újításnak vélte, negatívumként hozta fel a napi quest teljesítések limitjének az eltörlését, az ő szavaival élve "ezzel a lépéssel a Blizzard lábon lőtte saját magát", mivel így még jobban visszaszorul a "felfedezés öröme", ahogyan ő magyarázta: „Ha nincs egy küldetés vagy jelzés a minimapon abban a barlangban, akkor csak az időmet vesztegetném ott."
A World of Warcraft be fogja vezetni a mikrotranzakciós rendszert és az is lehetséges, hogy ingyenesen játszhatóvá válik majd a jövőben.
Ti mit gondoltok?