Az Activision elnöke, Bobby Kotick azzal magyarázta a hanyatlást, hogy a MMO-játékok természete nagyban változott az utóbbi időkben: több a free-to-play játék, hogy egy példát mondjunk. Az Activision és a Blizzard is mindent megtesznek, hogy megállítsák a játékosok kivándorlását.
A terv az, hogy több tartalmat fognak megjelentetni, és jóval gyakrabban. Még ugyan nincs annyi kiegészítője a 2004 óta futó MMORPG-nek, mint mondjuk a Sims-részeknek, de a négy dobozos és számos apró plusz tartalom nem fog itt megállni. A World of Warcraft egyre nagyobb lesz - ígérik.
Mike Morhaime, a Blizzard elnöke azt nyilatkozta, először is megvizsgálják, mit tehetnének a játékosokért, hogy visszatérjenek. Az emberek jönnek-mennek, és a készítőknek tanulmányozniuk kell a viselkedésmintákat, hogy levonják a következtetéseket.
Kotick szerint egyre kevesebben hosszabbítják meg az előfizetésüket (legalábbis idén), viszont rámutatott, hogy a játék még így is elég népszerű, "egyike a legsikeresebb címeknek a szórakoztatás történelmében".
A jelenleg a Diablo III PlayStation 3 és PlayStation 4-változatán dolgozó Blizzard természetesen nem csak a World of Warcraft fejlesztését fogja folytatni: a legendás, ámde eddig bejelentetlen Blizzard MMO, a Project Titan is készülget szépen, hamarosan erről is kapunk majd infókat.