A Wasteland 2 hamarosan béta fázisba kerül, így az idő előrehaladtával egyre több és több információt tudunk meg a kultikus poszt-apokaliptikus játék folytatásáról, amely nélkül a Fallout sorozat talán soha nem valósulhatott volna meg.
A játék kickstarteres adatlapjára most két új screenshot és egy részletesebb összegzés került a játékmenetet befolyásoló jellemzőkről és képességekről, amit alább olvashattok.
Jellemzők (attribútumok)
- Coordination (CO): Általános értelemben vett koordináció és ügyesség, ami a lőfegyverek használatához kell. Az akciópontok (AP-k) határozzák meg, és a távolságtól függően növeli egy esetleges critical hit lehetőségét
- Luck (LK): Mint tudjuk, a szerencse forgandó és nincs ez másképp a Wasteland 2-ben sem, különösen ha a harcokról van szó.
- Awerness (AW): A körülöttünk lévő eseményekre való felfigyelés képessége. Ennek segítségével jobb eséllyel leszünk kezdeményezők a harcokban, illetve ügyesebben kerüljük ki a csapásokat.
- Strength (ST): Fizikai erő nélkül kinek lenne esélye egy poszt-apokaliptikus világban? Ezen pontjaink határozzák meg, milyen erős sebzéssel rendelkezünk, és hogy milyen súlyos pakkokat tudunk cipelni.
- Speed (SP): A gyorsaság fontos tényező lehet a harcok során, mind a mozgás, mind pedig a skilljeink újratöltési idejét tekintve
- Intelligence (IQ): Tudás és bölcsesség, mindkettő az IQ-nktól függ és a problémamegoldás terén kulcsfontosságúak.
- Charisma (CHR): Az elragadó, sármos személyiség magas Charismával bír, ami az NPC-kkel való interakciók során válhat fontossá.
Minden jellemzőnk egy tízszintes fejlődési vonalon mozog majd, és a fejlesztők szerint elsősorban ezek fogják meghatározni az NPC-kkel való találkozások kimeneteleit.
A képességek három nagyobb csoportban helyezkednek el, amelyeket skill pontokért cserébe tanulhatunk meg.
Harci képességek (Combat Skills)
- Blunt weapons (tompa fegyverek): viszonylag magas sebzés, de kis távolságon belül hatásosak
- Bladed weapons (vágó fegyverek): kisebb sebzés, de nagyobb hatótávolság
- Anti-tank weapons (tankelhárító fegyverek): Óriási a robbanási sebzés, de a világban csekély mennyiségben található megfelelő töltény, ráadásul a pusztítás sugara nem mindig teszi lehetővé a használatát minden harci helyzetben
- Submachine guns (géppisztolyok): alacsony sebzés, kis hatótáv, de olcsó a töltény és rendesen lehet sorozni az ellent velük
- Shotguns: Kis hatótáv, de tekintélyes pusztítás jellemzi őket
- Energy Weapons: hatékonyságuk nagyban függ az ellenség felszereltségétől, ugyanis a húsban nem tesz túl nagy kárt, ám a pajzsokat és a kütyüket rendesen fel tudja melegíteni
- Assault Weapons: gyors és hatékony fegyverek, ám a töltények sajnos itt is ritkák
- Sniper Rifle: Nyílt téren, nagy távolságból ideális, ám szűkebb környezetben nem fogjuk sok hasznát venni, ráadásul a töltény is nagyon drága, a körönkénti akció pontokról nem is beszélve
- Handguns: A különböző pisztolyok és revolverek tartoznak ide, és a géppisztolyokhoz hasonlóan olcsóak, ám kevésbé gyorsak, amit egy picivel magasabb sebzési lehetőség kompenzál.
Információ/tudás alapú képességek
- Picklock: egyszerű zárak nyitása
- Safecrack: kasszák, durvább ajtók nyitásában való jártasság
- Alarm disarm: riasztók hatástalanítása
- Toaster repair: A pirítóssütők megjavításához nélkülözhetetlen skill. A fokhagymás pirítós egy nukleáris háború után is finom eledel!
- Computer Tech: elsősorban programozással és hackkeléssel kapcsolatos skill, aminek segítségével információkhoz juthatunk, és más módon kinyithatatlan biztonsági ajtókat kezelhetünk
- Synth Tech: robotok és egyéb szintetikus lények átprogramozáshoz használható skill
- Demolitions: pusztítás harcban vagy szorult helyzetben
- Brute Force: a nyers erőnk segítségével néhány dolgot eltörhetünk, de nem olyan hatékony mint a demolitions, és nem olyan csendes mint a Picklock
- Move silently: lopakodás
- Salvaging: A különböző értékes tárgyak kiguberálásához szükséges skill
- Kiss ass: dialógus alapú skill, ahol a megnyerő beszéd, a csábítás és a nyalizás kap főszerepet
- Hard ass: dialógus alapú skill, ami a megfélemlítést és agresszíót forszírozza
- Smart ass: dialógus alapú skill, ahol a meggyőzés a fő cél
Általános képességek
- Barter: ezzel a képességgel alkudozni tudunk, és bizonyos cuccokat jobb áron szerezhetünk meg
- Outdoorsman: akik rendelkeznek ezzel a képességgel, tovább maradnak életben a vadonban, és harci szempontból is rendelkeznek némi előnnyel
- Leadership: a vezetők nélkülözhetetlen képessége, ám vigyázni kell, mert amennyiben egy csapatban több karakter is vezető típus, az könnyen nézeteltérésekhez vezethet
- Cliff Clavin Backer Skill: a játék korai támogatóinak szánt exkluzív képesség.
- Animal Whisperer: az állatok befolyásolásához szükséges skill
- Field Medic: ezzel a képességgel gyorsan el tudjuk látni kevésbé sérült bajtársainkat
- Surgeon: A komolyabban sérült, már eszméletlen bajtársakat ezzel a képességgel kezelésbe vehetjük akár harc közben is, ám tekintettel a beavatkozás hosszússágára, nem biztos, hogy bölcs döntés egy ütközet közben használni.
- Weaponsmithing: fegyverek gyártását, javítását és fejlesztését tehetjük meg e képesség segítségével
- Field Stripping: az utunk során megtalált fegyverek alkatrészekre bontása, amelyeket saját cuccainkba építhetünk
- Perception: az ellenségek vékony falakon keresztüli észlelésére és látómezejük behatárolására használható, de passzív módon csapdák megtalálására is alkalmas.
- ????? – egyéb nyalánkságok
Nektek hogy tetszik eddig a játék? Milyen karaktert pakolnátok össze magatoknak?