Mivel a Wasteland 2 fejlesztését a közösség finanszírozta, ezért az InXile Entertainment előszeretettel jelentkezik kisebb időközönként újabb részletekkel és képekkel a játékmenetről, amitől kicsit úgy érezzük, hogy mi is részesei vagyunk a fejlesztésnek. Ezúttal a felfedezés, a térkép sajátosságai és a különböző veszélyforrások mutatkoztak be.
Montgomery Markland, a poszt-apokaliptikus szerepjáték producere árulta el a Wasteland 2 Kickstarteres oldalán, hogy felfedezéseinket egy 3D-s világtérképen követhetjük majd nyomon, amely nem csupán az adott terület méretét mutatja, a jelentősebb helyszínek, települések és objektumok is megtekinthetőek a domborzatot és a minket körülvevő világ természetei elemeit pofásan felvonultató térképen.
Markland szerint kalandozásaink során érdemes vigyázni, hiszen utazásainkat nem csupán a földrajzi adottságok befolyásolják, de többek között a nem ritkán halálos sugárzás is arra kényszeríthet, hogy alternatív útvonalon közelítsük meg aktuális célunkat. Érdemes észben tartani, hogy ha a 3D-s térképen megnyomjuk az "M" billentyűt, akkor 2D-ben láthatjuk az egész régiót, ami automatikusan frissül azokkal a területekkel, ahol már jártunk vagy hallottunk róla egy NPC-től.
Ami a felfedezés veszélyeit illeti: ha letérünk a kitaposott ösvényről, számolnunk kell azzal, hogy különböző veszélyes ellenfelekkel találkozhatunk, legyen szó állatokról, mutánsokról, fosztogatókról vagy az alábbi képen látható robotokról. Nem elhanyagolható a kiszáradás veszélye sem, mindig kiemelten figyelnünk kell a víz pótlására, különben sírás lesz a vége.
A Wasteland 2 megjelenése 2013 végén várható PC-re, Mac-re és Linuxra, a projektet támogató felhasználók egy része pedig hamarosan részt vehet majd a zárt bétán.