A DICE jelenleg gőzerővel a Battlefield 1 befejezésén dolgozik, aminek nem kevés tétje van, köszönhetően a rengeteg figyelemnek, amit az EA-nek sikerült az első világháborús lövöldére irányítania. Egy ilyen nagy csapat esetében viszont arra is van kapacitás, hogy a jövőre koncentráljanak.
Így Lars Gustavsson a csapat design directora is elég határozott a virtuális valósággal kapcsolatban, azt viszont leszögezte, mikor a témáról kérdezték, hogy egyáltalán nem terveztek VR-funkciókat adni a Battlefield 1-hez. "Amikor egy VR-játékon dolgozol, sok más dolgot is figyelembe kell venned, hogy a lehető legjobb élményt alkothasd meg. A Battlefield 1-et a kezdetektől úgy terveztük meg, hogy a lehető legjobb Battlefield legyen" - mondta. Látszik tehát, hogy a DICE számára is egyértelmű, nem elég a meglévő játékhoz VR-headsetet csatlakoztatni, hiszen a technológiának "megvannak a maga erősségei és korlátozó tényezői".
Ettől függetlenül nem hagyják figyelmen kívül a virtuális valóság adta lehetőségeket: "Nem tudjuk még, mihez kezünk majd a VR-ral, de mindenképp a látóterünkben tartjuk majd" - mondta Gustavsson és ha egyszer bele is vágnak a projektbe, nem vakon teszik. A tervező szerint ugyanis kezd kialakulni, "hogyan lehet jól és hogyan rosszul csinálni", a legfontosabb dolgokat pedig így foglalta össze a svéd szakember: "Fontos, hogy az élményt ezek köré a korlátozások köré építsük fel."
"Hatalmas lehetőség rejlik a technológiában, de rengeteg odafigyelést és gondos munkát igényel, hogy igazán jót alkothass és akiknek ez sikerül, azok lesznek az igazi győztesek. Gyakran, amikor új elvek és ötletek és elvek merülnek fel, hibás azt gondolni, hogy minden játékra alkalmazhatod és rögtön jobb is lesz."
Mit gondoltok, a ma ismert FPS-formulát sikerülhet valaha átültetni a virtuális valóságba?