Több szabadalomról is beszámoltunk már az utóbbi hónapokban a PlayStation 5-tel, annak kontrollerével és a Sony VR-os terveivel kapcsolatban, ám az új masina megjelenéséig egyiket sem vehetjük biztosra, ahogyan azt sem, hogy a későbbiek során nem használja fel őket a vállalat valamilyen módon. Ezek közül két újdonság kapcsolódik leginkább jelen hírünkhöz: az egyik egy vezeték nélküli VR headsetet, a másik ujjkövető technológiát vizionált az újgenerációs konzolhoz.
A SegmentNext fedezte fel először, hogy a Sony Interactive Entertainment június 25-én beadott egy szabadalmi kérelmet, amely alapján a vállalat olyan megoldáson dolgozik, ami lehetővé tenné reklámok megjelenítését a PlayStation VR headseten belül. A koncepcióhoz tartozik szemléltető ábra is, amely bemutatja, hogy a virtuális valóságban való hirdetés hogyan nézhetne ki a gyakorlatban, ez alapján pedig a reklámok a képernyő bal vagy jobb felső sarkában helyezkedhetnének el:
A szabadalom szövege szerint a reklámok megjelenésének módja a felhasználó fejének kijelzőn belüli helyzetétől és látószögétől függ, a hirdetéseket pedig "kiegészítő tartalomként" írják le. A leírásban szerepel példa is a felhasználásra: ha koncertet nézünk, amelyben több előadó is megjelenik, akkor a technológia lehetőséget ad arra, hogy felismerje azt a művészt, amelyre a felhasználó összpontosítja a figyelmét, majd megváltoztathatja a hirdetést az érdekesnek vélt előadónak megfelelően.
Persze ez még nem garancia, hogy lesz is bármi belőle, csakhogy a vállalatot foglalkoztatja a technológia, ahogyan azt sem állíthatjuk, hogy a Sony felugró hirdetéseket pakolna a PSVR-ba. Csak reménykedünk, hogy ha jön is valami hasonló megoldás, az okosan átgondolt lesz.