A második világháborús Call of Duty játékok óta nem volt példa arra, hogy két egymást követő évben két olyan rész jelenjen meg, ami ugyanabban a korban játszódik, ugyanazzal a témával foglalkozik: folyamatosan ugráltunk a jelen, a múlt és a jövő között, ám már 2020-ban is látszott, hogy ez nem működhet a végtelenségig.
A 2019-es Call of Duty: Modern Warfare több eladási rekordot is megdöntött: egyszerre lett a PC-n legjobban startoló CoD, a digitális eladások terén legjobban nyitó Activision játék, és sorolhatnánk még, de a lényeg, hogy óriási sikert aratott, nagyobbat, mint bármi az azt megelőző 7 évben - utoljára a 2011-ben megjelent Modern Warfare 3 ment ennyire jól, de a csúcstartó - a VGChartz által jegyzett számok szerint - a 2010-es, első Black Ops, de a legfrissebb MW2 még nem ért életciklusa végére. A Black Ops Cold War felülmúlni nem tudta, de ugyancsak szép eredményeket ért el, míg az ezt követő, második világháborús Vanguard minden várakozásnál rosszabbul futott, amit az Activision a témaválasztásnak és az innováció hiányának tulajdonított.
Ezért volt tökéletes döntés követni a menetrendet, és visszatérni a modern hadviseléshez: a Call of Duty: Modern Warfare II-ből a megjelenését követő három hónap során annyi példány kelt el, amennyi ennyi idő alatt CoD-ból még soha. A Warzone 2.0 is népszerűsége csúcsán áll, bizonyára a kiadó döntéshozói is belátták, hogy az egyetlen helyes út a Call of Duty: Modern Warfare III-mal folytatni idén.
Tavaly még olyan pletykák keringtek, hogy 2023-ban csak egy kiegészítőt kapunk, aztán ez valahogy teljes játékká hízott, és ennek megfelelően teljes áron fogják kínálni. Ilyen-olyan elemeiből érezhető, hogy a szóbeszéd nem volt alaptalan, de minden, ami erre utal, tulajdonképpen a javára válhat.
Vegyük például azt, hogy szinte mindent, amit megszereztünk a Modern Warfare II-ben, az összes fegyverünket átvihetjük majd az új játékba. Mi lehet az első reakciója az egyszeri gamernek? Hogy a fejlesztők lusták (a Sledgehammer vezette a fejlesztést egyébként, nem az Infinity Ward). És mi a második? Hogy szuper, végre nem kell majd újra grindolni, hogy arra a szintre hozzuk magunkat, ahol az előző játékban megálltunk. Lesznek természetesen új fegyverek, és új réteget jelent, hogy már sisakokat, kesztyűket, csizmákat, mellényeket és mást is aggathatunk karakterünkre külön-külön, más-más hatásokat elérve.
Egy másik, a közvéleményt megosztó dolog, hogy a többjátékos mód összes pályája, mind a 16, amivel elindul, a 2009-es Modern Warfare II-ből lesz áthozva, azokat csinosítják ki egy kicsit. Ösztönösen erre azt mondhatnánk, hogy mekkora szemétládák, lusták, át leszünk mi itt verve csúnyán, ugyanazt adják el, amiért egyszer már fizettünk. Csakhogy valójában pont jól fog ez elsülni: aki már régen is játszott, nosztalgiázva tér majd vissza a Rustra (ami egyébként a 2019-es részben is cameózott már), a Highrise-ra vagy a Terminalra, akinek meg első körben kimaradtak, azoknak tök mindegy, újnak fogják őket érezni. A nosztalgia nagy erő, eléggé bejött a Pókember: Nincs hazaútnak és A mandalórinak is. A vadonatúj 6v6-os játékterek majd szépen, ütemesen jönnek, a Ground War és a War Mode pedig természetesen eleve új pályákon játszódnak - és hát aki nem Shipmentezik meg Shoot House-ozik 24 órában, az nem is CoD-ozik igazán.
És ezek mellé jön még egy kampány, amiben megidézik az egész franchise legjelentősebb küldetését, a No Russiant, amiből már az előző játék végén kaptunk egy kis ízelítőt, de a gameplay trailerben is láthattunk egy repülőn fegyverrel mászkáló terroristát, meg egy lezuhant, lángoló gépet. Ezt még Open Combat Missionök egészítik ki, amiknél koncepció, hogy többféle módon megközelíthetők - ha a sztorimód nem is lesz hosszabb, mint általában, úgy tűnik, több egyjátékos tartalmat kapunk. Továbbá újra lesz Zombies mód, Modern Warfare-ben először, és a franchise legnagyobb pályáját ígérik, egy teljesen nyitott játékteret, amin akár más csapatokkal együtt is harcolhatunk a szörnyetegek ellen.
Egyelőre tehát minden jel azt mutatja, hogy nem kell félni, a Modern Warfare III jó lesz, rajongóknak szól, és pár extrával még többet is adhat, mint egy átlagos CoD. Persze még keveset tudunk, de a november 10-ei megjelenés előtt legalább egy béta keretében alkalmunk nyílik majd kipróbálni - a játékot nagyon várók és a bejelentéseket szkeptikusan fogadók egyaránt éljenek a lehetőséggel.