Bár LEGO® BIONICLE® játék és multimédia franchise elsősorban az 5-16 éves korosztályt célozza meg, a mai napig bőven vannak rajongói az idősebb generációból is. Az első szett még 2001 januárjában mutatkozott be és pillanatok alatt a cég egyik legsikeresebb terméke lett. A gyártást 2009-ben hagyták abba, amit 2010-ben a Hero Factory bevezetése követett, 2015-től azonban ismét forgalmazzák a BIONICLE játékokat. Ennek apropóján készítettünk interjút a BIONICLE tervezőjével, Cerim Manovival.
GameStar: Hogyan válhat valakiből BIONICLE terméktervező a LEGO Csoportnál? Biztosan nagyon alapos kiválasztási folyamaton kell végigmenni. A tiéd hogyan zajlott?
Cerim Manovi: Sok különböző módon lehet az ember LEGO dizájner. A megfelelő irányú dizájntanulmányok – pl. forma- vagy ipari tervezés, játéktervezés – sokat segíthetnek, de nem szükségszerűek. A legfontosabb elvárás a masszív kreatív tehetség. Az önéletrajz és a portfólió benyújtásával lehet jelentkezni, akik pedig megfelelnek az elvárásoknak, azok Billundban, a LEGO Csoport központjában részt vesznek egy kétnapos workshopon, ahol rendkívül sokféle feladattal tesztelik őket.
GS: Milyen érzés volt az új LEGO BIONICLE projekten dolgozni?
CM: Elképesztően jó érzés visszahozni a LEGO BIONICLE bámulatos világát. Ez a LEGO Csoport által megalkotott egyik legnépszerűbb univerzum és történet.
GS: Mi jelentett inspirációt számodra az új BIONICLE készletek tervezésénél? Hogyan tudtad megtalálni az egyensúlyt a régi és az új termékek dizájnja között?
CM: A régi LEGO BIONICLE inspirált minket. Gyakorlatilag fogtuk belőle a legjobb elemeket, továbbfejlesztettük őket, új stílust és új építési rendszert adva hozzájuk, így az eredmény nagyon friss lett, és releváns a gyermekek számára. Tulajdonképpen teljesen újraalkottuk a történetet.
GS: A jelenlegi tervezői csapatból dolgozott bárki a LEGO BIONICLE első szériáin?
CM: A csapatunkból ketten részt vettek a LEGO BIONICLE GLATORIAN termékek megtervezésében, míg a többiekkel újak vagyunk a LEGO BIONICLE univerzumban.
GS: Hogyan tervezitek a régi és új rajongókkal való kommunikációt? Kikéritek a véleményüket, mielőtt befejeztek egy-egy dizájnt?
CM: A régi és potenciális, új rajongók véleményére is kíváncsiak vagyunk – a közösségi média például nagy segítséget jelent ebből a szempontból –, és nagyra becsülünk minden tőlük jövő ötletet, visszajelzést, arra vonatkozóan, hogyan tudnánk még nagyszerűbbé tenni a LEGO BIONICLE világát.
GS: Hány különböző LEGO munkatárs – tervező, szövegíró, stb. – dolgozik egy-egy készleten és sztorin? Mennyi időbe és hány különböző lépésbe telik, míg a prototípustól eljuttok a végső termékig?
CM: Ez rendkívül összetett folyamat, és sok-sok ember összehangolt munkáját igényli. Kreatív szakemberektől elkezdve, történetírókon, koncepciós művészeken, készlettervezőkön, szobrászokon, művészeti vezetőkön, marketing menedzsereken, projektvezetőkön át a biztonsági és minőségbiztosítási részlegünk munkatársaiig mindenki részt vesz benne. Ez a rengeteg ember mind együtt dolgozott, hogy megalkossuk a LEGO BIONICLE termékeket. Röviden: a koncepció tervezése, az engedélyeztetés, a gyártás és a tesztelés folyamatán megy végig egy új termék és tartalom.
GS: Várhatják a rajongók új maszk erők megjelenését a következő években?
CM: Nem szeretném elvenni senkitől a várakozás izgalmát, ezért csak annyit mondhatok, hogy a maszkok a jövőben is nagyon fontos szerepet játszanak majd a LEGO BIONICLE univerzumban.
GS: A BIONICLE nagyon speciális LEGO termék, speciális építési rendszerrel, az ún. CCBS-sel. Meddig lesz használatban ez a rendszer?
CM: A CCBS még mindig nagyon új, még mindig fejlődik, és sok potenciál rejlik benne.
GS: Melyik a kedvenc BIONICLE készleted, és melyiken dolgoztál a legszívesebben?
CM: Mindet egyformán szeretjük. Hisszük, hogy a különböző, izgalmas jellemzőkkel és funkciókkal, fantasztikus kinézetű, erős karakterekkel, kivételes építési rendszerrel bíró LEGO BIONICLE világának felépítésekor valami igazán nagyszerűt és különlegeset alkotunk.
További jó építést!