Valószínűleg alig várja már a Microsoft, hogy a következő generációval meggyőzhesse a játékosokat, ha már az Xbox One elindítását finoman szólva elszúrta. Végig vezetett a PlayStation 4, de még az eleve sokkal később megjelenő Switch is lenyomta a Microsoft konzolját, sajnos nem sok érv szól most az Xbox One mellett az X-ben rejlő erőn és vizuális képességeken kívül, érdemi exkluzívok hiányában valószínűleg nem vár már rá fényes jövő (bár a következő közel két évben a Microsoft minden saját játékát kiadja One-ra is).
2019 utolsó negyedévében 2018 ugyanezen időszakához képest 21%-ot esett a videojátékokhoz kapcsolódó bevétel, 34%-kal kevesebb pénz folyt be a One gépek eladásaiból. Ezt a cég azon túl, hogy kevesebb konzol fogyott, az ünnepi árcsökkentéssel indokolja.
Szoftverek tekintetében 11%-os bevételcsökkenés figyelhető meg. Ebben Daniel Ahmad elemző szerint közrejátszott az is, hogy a Fortnite-ra kevesebbet költöttek a játékosok, és így a Microsofthoz sem jutott annyi (a cég csak "külsős címként" hivatkozott a játékra). Ugyanakkor az Xbox Game Pass előfizetés pozitív irányba tolta a számokat, bár azt nem tudtuk meg, hány előfizetővel rendelkezik a szolgáltatás.
Izgatottan várjuk, hogyan alakul majd a következő generáció, és reméljük, a Microsoft is felismeri, hogy igényes exkluzívokkal mindenki jobban jár.