Egyre inkább nehezünkre esik elhinni, hogy a korábban egy magyar viszonteladó által megszellőztetett megjelenési dátum valódi, és tényleg kapható lesz május 25-étől a Dying Light 2. Az egy dolog, hogy jó ideje sem képeken, sem videón nem láthattuk a játékot, sőt még csak új infókat sem hallottunk róla, de az sem először merül fel, hogy a fejlesztéssel problémák vannak.
Januárban lelépett Pawel Selinger író-rendező, egy másik író, Chris Avellone szexuális zaklatási vádak miatt távozott a projekttől; egy most megjelent beszámoló alapján az elmúlt két hónapban összesen 20-an hagyták ott a Techlandet.
A The Gamer nevük elhallgatását kérő, jelenlegi és egykori alkalmazottak elmondásait gyűjtötte egy cikkbe. Az egyik legsúlyosabb gond, hogy Pawel Marchewka ügyvezető, valamint a vezetőség többi tagja irreális követeléseket támasztanak, és nem hagyják, hogy a fejlesztők saját kreatív ötletekkel álljanak elő. Ha egy szakértő olyan tanácsot ad, ami a vezetők véleményével ütközik, szép lassan elszigetelik a projekttől, majd elbocsátják, ha nem távozik önként. Marc Albinet, aki korábban a Ubisoftnál dolgozott, azért érkezett a csapathoz, hogy a tervezési folyamatokat átalakítsa, de nem tudta meggyőzni a vezetőséget. Egy techlandes veterán, Pawel Zawodny azt vetette fel, hogy a stúdió fejlesztési módszerét cseréljék hagyományosabbra, és használjanak Unreal Engine-t vagy Unityt - végül ebből is csak vita lett, és Zawodny elköszönt.
Marchewka állítólag addig nem figyel semmilyen ötletre, amíg az, aki ezt prezentálja neki, nem mutat egy másik játékot, amiben már jól működik. Ráadásul még ez sem garancia, ha a példa egy olyan játék, amit ő nem ismer. Továbbá minden innovatív vagy kicsit is drága ötlet azonnal a kukában végzi, olykor káromkodások és homofób kijelentések kíséretében.
A fejlesztők állítólag már azt sem tudják, milyen lehet a végeredmény, és mi a sztori, mert hatszor szervezték át a narratíváért felelős csapatot, folyamatosak az elbocsátások, tagcserék. Marchewka a The Gamer megkeresésére annyit mondott, hogy:
"A játékfejlesztés nehéz, és teljesen normális, hogy néha változásra, új kihívásokra van szükség. Sajnálom, hogy néhány alkalmazottunk elment, és úgy döntött, a Techlanden kívül fog tevékenykedni, de csak a legjobbat kívánom nekik."
Arra, hogy szigorúan szabályoz, ezt felelte:
"Természetes, hogy figyelem, mit csinálnak mások az iparágban, úgyhogy amikor magas minőségű megoldásokról beszélek, gyakran hivatkozom a CD Projekt Redre. Megjegyzem, hogy az szintén egy lengyel cég, ezért nem lehet kifogás a származásunk és a gyökereink."
Lényegében tehát semmi megnyugtatót nem mondott, így mi is aggódunk, hogy a Dying Lighttal óriási sikereket elért, nagy tiszteletben álló csapat végül a rossz menedzsment miatt fog széthullani, és az ígéretesnek tűnő folytatás jó esetben a kukában végzi, rossz esetben úgy jelenik meg, hogy élvezhetetlen. Reméljük a legjobbakat, de addig is ne számítsunk arra, hogy tavasszal már játszhatunk vele.