Szűk két hónappal a Destiny 2 legutóbbi kiegészítője, a The Final Shape megjelenése és kimondottan pozitív fogadtatása után Pete Parsons, a Bungie ügyvezetője terjedelmes blogbejegyzésben közölte, hogy új korszak küszöbén áll a Sony által még 2022-ben felvásárolt stúdió. Megfogalmazása szerint minden egyéb lehetőséget kimerítettek, ezért az emelkedő fejlesztési költségeket, az iparágban zajló változásokat és a gazdasági környezetet is figyelembe véve arra jutottak, hogy le kell faragniuk a kiadásokat, miközben erőforrásaikat a jövőben csak és kizárólag a Destiny franchise, valamint a Marathon gondozására szándékoznak fordítani.
Ennek következtében megválnak a munkatársak 17 százalékától, 220 főtől. A tömeges leépítés minden részleget és minden szintet érint, vezetők is lesznek a távozók között. A szűkebb fókuszú fejlesztés következtében pedig a Bungie még inkubációs fázisban lévő titkos projektjét, egy vadonatúj science-fantasy univerzumba helyezett akciójátékot a PlayStation Studios veszi át, méghozzá úgy, hogy létrehoz egy új stúdiót.
Elmélyítik továbbá az önállóságát sokáig féltve óvó Bungie integrálódását a Sony Interactive Entertainmentbe, a következő néhány negyedévben 155 fő, a munkaerő kb. 12 százaléka kap majd SIE-s státuszt. Ha nem sikerült volna nekik helyet találni, akkor ők is nézhettek volna másik állás után, akárcsak kevésbé szerencsés kollégáik.
A bejelentésekre után Parsons azonnal kritikus kommentek céltáblájává vált a közösségi médiában. Ráadásul nem is először, a tavaly októberi leépítés alkalmával szintén megtalálták őt egykori és jelenlegi Bungie-alkalmazottak éppúgy, mint más, a stúdiótól független iparági szereplők. Sokan neheztelnek az ügyvezető érzéketlenségére, aki az elhibázott döntések következményeit az alkalmazottakkal fizetteti meg, akiben még csak fel sem merült, hogy csökkentse a saját fizetését és ne ragaszkodjon a bónuszaihoz, hogy így mentsen meg állásokat, hanem inkább több millió dollárt költ hobbijára, veterán autók gyűjtésére.