Mióta a Sony felfedezte a PC-t, mint releváns játékplatformot, sorra érkeznek a korábbi playstationös sikercímek átiratai, és azoknak az elemzőknek lett igazuk, akik azt jósolták, hogy a konzolgyártó nemhogy lassítana a tempón, hanem éppen ellenkezőleg, nagyobb sebességre kapcsol. Ott ugyan még nem tartunk, hogy a PC-s és konzolos változatok egyszerre debütáljanak, de egy jókora lépéssel közelebb kerültünk ehhez az állapothoz, ráadásul lesznek kivételes címek - nem is kevés - amelyeknél a Sony egy napot sem vár a porttal.
Mindez abból derült ki, hogy a PlayStation Studios élére kinevezett Hermen Hulst egy ismert youtuber, Julien Chièze vendégeként világossá tette (7:10 magasságában keressétek), hogy a PlayStation live service-es címei ugyanakkor jelenhetnek meg PC-re és konzolokra. Mivel a szolgáltatásalapú játékok sikere azon áll vagy bukik, hogy milyen gyorsan tudnak minél nagyobb közösséget kiépíteni maguk köré, kulcsfontosságú, hogy a potenciális játékosbázist ne redukálják kizárólag a PS4, vagy az annál most még szignifikánsan kisebb PS5 táborára.
Hulst ezzel párhuzamosan viszont azt is leszögezte, hogy az imént vázolt gyakorlat nem vonatkozik a tradicionális saját fejlesztésű címekre. Azok esetében legalább egy év várakozással kell számolniuk a PC-seknek. Persze, ha belegondolunk, ez is előrelépés, hiszen optimális esetben 2023 novemberében akár a God of War: Ragnarököt is feltelepíthetik gépükre.
Már az a tény, hogy a Sony tavaly júliusban megvásárolta a portolás tekintetében a piac egyik, ha nem a legjobb szereplőjének számító Nixxes stúdiót, egyértelmű üzenet volt a jövőre nézve, azaz a PC ha nem is azonnal, de egyre fontosabbá válik a vállalat szemében. És meglehet, nem is kell olyan hosszú időnek eltelnie, hogy a platformot a konzoljaival egyenrangúként kezelje.