Az elmúlt héten nagyon rájárt a rúd a Hitman-játékokat fejlesztő IO Interactive-ra. A játékosok ugyan meglepőnek tartották, amikor a csapat bejelentette, hogy a sorozat következő darabja epizódikus formában fog megjelenni, a végeredményt végül mind a rajongók, mind pedig a kritikusok elfogadták, megszerették.
Ennek ellenére a Square Enix a napokban bejelentette, hogy a továbbiakban nem szeretnék támogatni az IO Interactive-ot, ami azért nagyon furcsa, mert ugyanezen közlemény társaságában tették közzé a március 31-ével záruló üzleti évre vonatkozó pénzügyi eredményeiket, amiből az derül ki, hogy kiváló évet tudhat maga mögött a kiadó. Idén a Square Enix nagyjából 2,2 milliárd dolláros bevételt termelt, ami azt jelenti, hogy a tavalyi évhez képest több mint 20 százalékkal jobb eredményeket sikerült elérni.
A kiadott jelentés szerint a Final Fantasy XV és a Rise of the Tomb Raider hatalmas sikereket hozott a cégnek, így szinte biztosan számíthatunk rá, hogy ezek a sorozatok bővülni fognak a jövőben. Ugyanakkor az is kiderül, hogy az MMO játékok bevétele némileg csökkent az előző évhez képest, de ez nagyrészt a kiegészítők hiányának tudható be, szóval tuti, hogy amikor megjelenik a Stormblood, akkor a Final Fantasy XIV is új erőre kap.
Ez persze még mindig nem válaszolja meg a kérdést, hogy a Square Enix pontosan miért is hátrál ki az IO Interactive közül. A stúdiótól való megválás a hivatalos adatok szerint nagyjából 43 millió dolláros veszteséget jelent a cég számára, szóval igen nyomós okuk kell, hogy legyen arra, hogy megváljanak az egyik legjobb fejlesztőcsapatuktól.
Előfordulhat, hogy a jó kritikák ellenére az epizodikus modell mégsem vált be annyira, mint azt remélték?
Sajnos arról nincsen globális adat, hogy szerepelt a piacon a játék. Viszont ha ennyire rosszul ment volna a szekér, akkor már az évad felénél elkaszálhatták volna, ezzel megspórolva maguknak az epizódonkénti költséget a szezon hátralévő részeire. Elvégre a kiadók szempontjából ez jelenti az epizodikus modell központi pillérét: csökkenti a rizikót, teret hagy a kísérletezésre egy olyan iparban, ahol a közönségi ízlése gyakorlatilag kiszámíthatatlanul változik.
Nyilván ez csak találgatás, talán sosem tudjuk meg, hogy pontosan mi állt a háttérben, de ugyanakkor nagyon reméljük, hogy az IO Interactive talál egy új kiadót, ahol folytathatják a második évadot.
Szerintetek jó ötlet volt az epizodikus modell?