Vitathatatlan, hogy a Game Pass-előfizetés megéri az Xbox-tulajoknak, elvégre nem csupán a Microsoft játékaihoz férhetnek hozzá a játékosok egy kevés havi díj fejében, de a drágább csomaggal az Electronic Arts kollekcióját is megkapják.
A szolgáltatás pedig folyamatosan frissül, érkeznek vadonatúj címek (olyan AAA-fejlesztések is, mint a Forza Horizon 5, a Halo Infinite vagy éppen a Rainbow Six Extraction), ugyanakkor mindig távoznak is régebb óta elérhető darabok, szóval az előfizetéssel semmi sem lesz örökké a miénk.
Az Xbox divízió vezetője, Phil Spencer a New York Timesnak árulta el, hogy bár a Microsoft cloud gaminggel kapcsolatos erőfeszítése kicsit olyan, mint a Netflix, de gyorsan megjegyezte, hogy a videojátékok hagyományos árusítása továbbra is része a játékiparnak, és nem tervezik azt, hogy fokozatosan megszüntetik ezt a gyakorlatot. Nem is lenne értelme, ugyanis a Game Pass gyors növekedése ellenére nem helyeződik a kiskereskedelmi vásárlások elé. Spencer szerint fontos, hogy választási lehetőséget kínáljanak a fogyasztóknak.
A vásárlás nagyobb [üzlet], mint az előfizetés. Az előfizetések száma gyorsabban növekszik, de csak azért, mert viszonylag új. A Game Pass-szal pedig az elsők között voltunk ezen a területen. De a játékeladások piaca nagyon nagy. Még mindig árulunk fizikai lemezeket.
Az Xbox főnök ennek ellenére úgy gondolja, hogy a felhőszolgáltatás kritikus fontosságú, nem véletlenül foglalkozik ezzel az Amazon, a Google és már a Netflix is, de úgy érzi, hogy előnyben vannak ezen a téren, hiszen ők már évek óta dolgoznak a játékok streamelésén.
Ti hogy álltok az előfizetés vs. megvásárlás kérdéséhez? És mit gondoltok a felhő alapú játékról?