Sajnos köztudott, hogy a játékfejlesztők gyakran nagyon megterhelő és egészségtelen munkarendben dolgoznak, viszont az utóbbi időben egyre inkább úgy tűnik, hogy hamarosan megindulhat az a munkahelyi forradalom, amivel végre a játékipar kultúrája is fel tud zárkózni a modern korhoz, ezzel emberségesebb körülményeket teremtve a fejlesztők számára.
Néhány héttel ezelőtt a Bugsnax fejlesztőgárdája, a Young Horses jelentette be, hogy átállnak a négy napos munkahetekre, most pedig a Guardians of the Galaxy és a Deus Ex: Mankind Divided csapata, az Eidos Montréal is ugyanerre az átállásra szánta el magát.
A stúdió feje, David Anfossi egy hivatalos blogbejegyzésben jelentette be a váltást, ami elmondása szerint az alkalmazottak egészsége mellett a csapat hatékonyságát is hivatott javítani:
"Nem az a cél, hogy négy napba sűrítsük a munkaidőt, hanem az, hogy megvizsgáljuk a módszereinket és jobban használjuk ki a rendelkezésünkre álló időt. Mindenek felett növelni akarjuk a produktivitást és jobbá tenni az alkalmazottaink körülményeit."
Ennek a fejleménynek azért is van nagyon nagy jelentősége, mert míg a Young Horses egy nyolc fős csapat, addig az Eidos Montréal több száz embert foglalkoztat, így egy ilyen változás nagyon sok logisztikával és organizációs átalakítással jár.
A puszta tény, hogy a cég hajlandó volt vállalkozni erre, komoly elkötelezettségre vall, ami talán más hasonló méretű stúdiókat is inspirálhat majd a változásra, az pedig már csak a ráadás, hogy pont a Human Revolution fejlesztőcsapata indíthatja el a valós forradalmat is.