A Square Enix elnöke, Takashi Kiryu szomorúan újságolta a befektetőknek (és a világnak), hogy a Final Fantasy XVI-nak nem sikerült elérnie az egyébként kifejezetten magasra belőtt eladási álomhatárt. Ugyan a Square Enix többi játéka nem teljesített rosszul, a profit nagyot esett. A 14,4 milliárd yen helyett már csak 3 milliárd yen folyt be a működtetési költségek levonása után.
A Final Fantasy XVI esetében Kiryu PlayStation 5-öt hozta fel, mint "korlátozó faktort", ami meggátolhatta a játék széleskörű sikerét. A kritikusok és a rajongók is imádták a játékot, de a PC-s tábor kimaradt a buliból, és az onnan érkező eladások érezhetően hiányoznak a cégnek. Remélhetőleg majd sikerül pótolni a hiányosságot, amikor az FFXVI befut a platformra.
Az MMORPG is szóba került, és bár a Final Fantasy XIV-ből az elmúlt pénzügyi időszakban nem sok példány fogyott, ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a megjelenésekor a játékostábor jelentős része felmarkolta a legutóbbi kiegészítőt. Ők most a következő megjelenését várják, miközben fizetik a havidíjat.
Ennek ellenére is 15 százalékot estek a cég részvényei a tokiói piacon. Meglátjuk, hogy ezt mivel tudják majd felhúzni a jövőben. A PS5-exkluzivitás ellenére is elfogyott 3 millió egy hét alatt a Final Fantasy XVI-ból, el sem tudjuk képzelni, hogy mekkora számokat jósoltak a kiadó elemzői.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!