Amióta mérik világszinten a mozis bevételeket, még sosem történt meg az, hogy ne az Egyesült Államok trónoljon a bevételi toplista csúcsán. 2020 sok szempontból rendhagyó évnek bizonyult, és a számok alapján a filmespiac is átrendeződött. Most először ugyanis Kína átvette a vezetést, a kínai mozis bevételek rávertek az USA-ra.
Természetesen ehhez a pandémia is kellett, ami alapjaiban írta újra a mozi játékszabályait. Az ipar hatalmas károkat szenvedett el, 2019-hez képest 2020-ban 72%-kkal estek vissza a jegyeladások az egész világon.
De akkor következzenek a konkrét számok: 2019-ben az amerikai mozis bevételek 11,4 milliárd dollárt értek el, amihez a Bosszúállók: Végjáték is tevékenyen hozzájárult, elvégre (ha az inflációt nem nézzük) ez lett a valaha készült legtöbb bevételt termelő film. N2020-ban azonban az amerikai összbevétel drasztikusan visszaesett, mindösszesen csak 2,28 milliárd dollárt tesz ki a végső mutató - ez kevesebb, mint amire az előbb említett Végjáték önmagában képes volt.
Kína ezzel szemben 2,7 milliárd dollárt termelt ki, ezzel pedig átvette a vezetést az Egyesült Államoktól. Világszinten az összes mozis bevétel egyébként 11,5-12 milliárd dollár közé tehető, ami ugyancsak hatalmas csökkenés a 2019-es 42,5 milliárdhoz képest.
A filmek versenyében is egy kínai alkotás, Guan Hu második világháborús mozija, a The Eight Hundred győzedelmeskedett. Ez a film világszinten 461 millió dollárt hozott a konyhára, ezzel második helyre taszította a 426 milliót termelő Bad Boys - Mindörökké rosszfiúkat. A bronzérmes ugyancsak egy kínai film lett, a 422 milliót bezsákoló My People, My Homeland című vígjáték. A negyedi helyen aztán újra egy amerikai filmet, a Tenetet találjuk 362 millióval, végül pedig az ötödik helyezést egy japán anime csípte meg, a Demon Slayer the Movie: Mugen Train összesen 318 milliót hozott.