Nagy lendülettel vetette bele magát az időközben Meta Platformsra átnevezett Facebook a játékfejlesztésbe még 2020-ban, a külön erre a célra létrehozott Oculus Studios alá pikk-pakk besorolt egy rakás frissen bekebelezett játékstúdiót a Beat Gamestől (Beat Saber) a Twisted Pixel Gamesig (Wilson's Heart). A szerzemények között volt a Ready at Dawn is, amelyet az akvizíciót megelőzően a Sony egyik kiemelt partnereként ismertek meg a játékosok. Olyan címeket köthettünk a stúdióhoz, mint a God of War: Chains of Olympus, a God of War: Ghost of Sparta, valamint a korát megelőzően látványos The Order: 1886.
Az utóbbi vegyes fogadtatását követően azonban elvált a két cég útja, a Ready at Dawn pedig a VR-platformok, elsősorban az Oculus Rift felé fordult. Ebből adódóan tökéletes választásnak tűnt a Mark Zuckerbergék számára, ám a közös jövő hamar véget ért.
A Meta égisze alatt mindössze egyetlen játékot, a 2021-ben kiadott Lone Echo II-t sikerült leszállítania a stúdiónak, amelynek személyi állományát már tavaly jelentősen megnyirbálták, akkor a munkatársak harmadától váltak meg. Most viszont a leépítésnél drasztikusabb lépés, a bezárás mellett döntött a tulajdonos az Android Central beszámolója alapján. A vállalat szóvivője azzal indokolta a Ready at Dawn felszámolását, hogy "ezáltal az Oculus Studios az újonnan meghatározott költségvetési korlátokon belül tud maradni, miközben hosszabb távon nagyobb hatást gyakorolhat a VR-fejlesztésre."
Tekintettel arra, hogy az Oculus Studiost is magába foglaló Reality Labs szó szerint égeti a pénzt, a divízió a legutóbbi negyedévet 4,5 milliárd dolláros mínuszban, az azt megelőzőt pedig 3,8 milliárdos veszteséggel zárta, indokoltnak tűnik meghúzni a határt a kiadások tekintetében, de nem biztos, hogy a RaD bezárása ennek a leghatékonyabb módja.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!